معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 630 نفر از نوجوانان، جوانان و کودکان کار بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند و زیر پوشش طرح سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسعود ارجمند با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی گفت: از میان 7 هزار و 200 نفر معرفی شده دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در گروه سنی 10 تا 49 بیش از 5 هزار نفر زیر پوشش تحصیلی قرار گرفتند و باسواد شدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باسواد شدن تمامی افراد گروه سنی 10 تا 49 سال در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و در همین خصوص برنامه‌های محتلفی برای باسوادی افراد در نظر گرفته شده که باسواد شدن فرد بی‌سواد توسط اعضای خانواده، حلقه‌های کتاب‌خوانی، طرح آزمایشی آسان‌آموزی و ایجاد مراکز یادگیری محله‌ای از جمله این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان از دیگر طرح‌های وزارت آموزش و پرورش است که از میان 8 هزار و 875 اولیای معرفی شده به سوادآموزی استان به غیر از 922 نفر مابقی افراد زیر پوشش تحصیلی سوادآموزی قرار گرفتند.

این مسئول از شناسایی 630 نوجوان، جوان و کودکان کار بازمانده از تحصیل خبر داد و بیان کرد: برخی از این افراد شناسایی و زیر پوشش تحصیلی قرار گرفتند و برخی دیگر از این افراد به وسیله تشکل‌ها مردم نهاد زیر پوشش قرار گرفتند.

ارجمند با اشاره به اجرای آموزش زنان و دختران در مناطق عشایری استان افزود: با همکاری آموزش و پرورش، اداره کل امور عشایری، امور بانوان استانداری و اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان 600 نفر از زنان و دختران عشایری شناسایی شدند و زیر پوشش تحصیلی قرار گرفتند.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.