رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تحصیل بیش از 3 هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسماعیل رضایی  با اشاره به شرایط خاص مناطق عشایری، اظهار کرد: به دلیل وجود پراکندگی زیاد در مناطق عشایری و وجود مشکلات متعدد امکان تحصیل برای اغلب دانش‌آموزان این قشر سخت است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تعداد مدارس عشایری استان را 159 باب عنوان کرد و افزود: 133 کلاس درس در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این مدارس دایر است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار دانش‌آموز در سراسر استان در مدارس عشایری استان در حال تحصیل هستند، یادآور شد: حدود 10 مدرسه عشایری در استان تنها دو یا سه دانش‌آموز دارند.

این مسئول فرهنگی و آموزشی از افزایش تعداد مدارس عشایری در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری حدود 15 مدرسه به مدارس ابتدایی عشایری اضافه شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد به صعب‌العبور بودن مناطق عشایری اشاره و اذعان کرد: مهم‌ترین مشکل دانش‌آموزان این مدارس کمبود فضای آموزشی جهت ادامه تحصیل است.

وی با اشاره به سفر مدیرکل آموزش و پرورش سیار کشور به استان، خاطرنشان شد: با توجه به اینکه خوابگاه شبانه‌روزی اول متوسطه عشایری در استان وجود ندارد، این مسئول در سفر به استان قول داد نسبت به احداث خوابگاه شبانه‌روزی ویژه دختران اول متوسطه همکاری لازم را با آموزش و پرورش عشایر استان داشته باشد.

رضایی پیگیری جهت احداث خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه اول متوسطه را از کارهای در اولویت آموزش و پرورش استان بیان کرد و گفت: همه تلاش خود را جهت ادامه تحصیل فرزندان عشایر به خصوص دختران این قشر خواهیم کرد.


انتهای پیام /ی
برچسب ها: تحصیل ، دانش آموز ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.