رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در مدل‌های اقتصاد سنجی 580 هزار میلیارد تومان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت سالانه برای تامین رشد 8 درصدی تخمین زده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در اولین همایش ملی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه سلامت در خصوص تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها در عرصه‌های مختلف گفت: برنامه ششم توسعه همزمان با اولین روز پاره شدن زنجیر ظالمانه‌ای که به دور ایران بسته شده بود، در مجلس ارائه شد؛ شاید بتوان گفت: همه اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و اقداماتی که طی 5 سال از سال 1395 تا سال 1399 در کشور در عرصه‌های مختلف قرار است، اتفاق بیفتد در این برنامه گنجانده شده است. 

وی افزود: در برنامه ششم توسعه برای اینکه به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله دست یابیم و با اعتنا به اسناد فرادستی به رشد 8 درصدی برسیم، باید تقسیم کاری بین بخشهای مختلف اقتصاد داخلی کشور انجام شود تا سهم هر کس از این رشد 8 درصدی مشخص شود. 

وی در ادامه گفت: مدل‌های اقتصاد سنجی 580 هزار میلیارد تومان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین منابعی که سالانه جهت تامین رشد 8 درصدی تخمین زده است که دولت توان تامین این مبلغ را طی 5 سال نخواهد داشت. بنابراین باید این تقسیم بین دولت و مردم انجام شود بخشی که قرار است توسط مردم تامین شود، از طریق سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت می‌گیرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خاطر نشان کرد: 24 هزار میلیارد تومان سالانه برای رشد 8 درصدی باید توسط بخش خصوصی تامین شود، بنابراین باید ساز و کاری تهیه شود و بستر سازی برای تامین این مبلغ توسط بخش خصوصی انجام شود . این یک انتخاب نیست، یک الزام است به همین دلیل دولت از ابتدای کار خود یعنی 17 شهریور در مصوبه خود برای رفع موانع در جهت مردمی کردن اقتصاد برنامه‌هایی داشته است. 

وی افزود: لایحه رفع موانع تولید به مجلس تقدیم و به تصویب رسید، در ماده 27 این قانون چگونگی رفع موانع و دستورالعمل‌های لازم توسط شورای عالی مشخص شد. همانطور که در سیاست خارجی به حمایت مردم دلگرم بوده‌ایم در حوزه سرمایه گذاری در بخش سلامت نیز سرمایه گذاری مردمی حائز اهمیت است. اما این یک مبادله دو طرفه باید باشد یعنی باید به نیازهای سرمایه گذاران و فضای سرمایه توجه شود؛ سرمایه گذاران باید تقاضای خود را بگویند . وزارت بهداشت نیز اهداف خود را تامین کند و با ارزیابی خواسته‌های طرفین فاصله‌ها مشخص شود ما برای ایجاد بستر مناسب آمادگی لازم را داریم .
 
وی در پایان گفت: وقتی سرمایه گذاران داخلی به سرمایه گذاری در حوزه سلامت اعتنایی نکنند چه طور می‌توانیم امیدوار باشیم که سرمایه گذاران خارجی به این حوزه ورود داشته باشند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن تهیه برنامه‌ای از اهداف کلی، کمی، راهبردها،‌سیاست‌ها ، و اقدامات اساسی به صورت مفصل تلاش دارد تا با توجه به نتیجه انعکاس توقعات سرمایه گذاران برای فراهم نمودن 8 درصدی در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد. 


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.