وزیر بهداشت گفت: ما برای جذب سرمایه گذاران در حوزه سلامت اعلام آمادگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه اولین همایش ملی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه سلامت در خصوص تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها در افزایش سرمایه گذاری در حوزه سلامت توسط بخش خصوصی گفت: قطعا با برداشته شدن تحریم‌ها شاهد تغییر در شرایط خواهیم بود که این بستگی به رفتار مسئولین و رسانه‌ها دارد که چقدر آرامش را در کشور تبلیغ کنند و واقعیت را نشان دهند و سرمایه داران را به سرمایه گذاری در حوزه سلامت تشویق کنند.
 
وی افزود: فرصت‌های زیادی وجود داشته که مغفول مانده است ولی با شرایطی که ایجاد شده سهم اول برای سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران داخلی و بخش دوم را به سرمایه گذاران خارجی اختصاص می‌دهیم. ما برای جذب سرمایه گذاران در حوزه سلامت اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: افرادی که نفوذ کلام دارند، برای بهره‌برداری از حداکثر دستاوردهای برجام باید تلاش کنند تا فضایی برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم شود.همانطور که در حوزه‌هایی مثل مخابرات و سرمایه گذاری بخش خصوصی قیمت تلفن‌های همراه کاهش یافت در حوزه بهداشت نیز حضور و ساز و کار بخش خصوصی می تواند موجب کاهش قیمت و افزایش عرضه شود.

هاشمی در خصوص سودآوری سرمایه گذاری در حوزه سلامت عنوان کرد: تلاش داریم که سرمایه گذاری در حوزه سلامت برای سرمایه گذاران خارجی سودآور باشد و اگر هم مابه التفاوتی وجود داشته باشد، دولت به صورت سوبسیت آن را پرداخت می‌کند. بنابراین ما به دنبال عدالت هستیم. نظارت و سیاست‌گذاری نیز کار اصلی ماست اما متاسفانه درگیر تصدی گری‌ها شده‌ایم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار