رشت؛

2 ميليون و 800 هزار جلد کتاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملي

رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي در رشت گفت : 2 ميليون و 800 هزار جلد کتاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملي نگهداری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  رشت؛سيدرضا صالحي اميري در نشست شوراي اداري گيلان با بيان اينکه با اشاره به وجود 2 ميليون و 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه ملي ايران اعلام کرد : در گنجينه اين سازمان بيش از 38 هزار نسخه خطي ، 34 هزار نسخه سنگي ، بيش از 5 ميليون نشريه ، يک ميليون عکس و فيلم ، ميکروفيلم و ميکروفيش نگهداری مي شود.

وي با اشاره به قدمت 700 تا هزار ساله برخي از اين اثرها افزود : اين نسخ نفيس جز ميراث مکتوب و سزمايه معنوي کشور اند .

مشاور رييس جمهور با بيان اينکه ايران موفق به ثبت 9 اثر ادبي در کميته حافظه جهاني يونسکو شده اعلام کرد : 2 اثر شامل کليات سعدي و الممالک والمسالک در يونسکو ثبت شده است .

استاندار گيلان هم در اين نشست با اشاره به آغاز اجراي برجام و لغو تحريم ها ي ظالمانه عليه کشورمان افزود : بهبود فضاي کسب و کار، جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي و ارتقاي شاخص هاي توسعه در مناطق روستايي و شهري از الويت هاي دولت در گيلان است.

محمدعلي نجفي در ادامه با اشاره به افتتاح طرح هاي جديد در دهه فجر امسال گفت : در ايام ا... دهه مبارک فجر پروژه هاي زيرساختي در بخش ICT با اعتبار 400 ميليارد تومان در گيلان به بهره برداري مي رسد.

در اين نشست همچنین به مناسبت هفته آموزش و پرورش از فريدون نوزاد از محققان گيلاني و نمايندگان چند دستگاه اجرايي تجلیل و از قديمي ترين نقشه ايران و قرآن خطي موجود در استان گيلان رونمايي شد.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: گیلان ، اسناد ، کتابخانه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.