رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که تمام بودجه ارسالی از سوی شهرداری تحقق پیدا نمی‌کند شهرداری در خصوص بودجه به هیچ سازمانی قول مساعد ندهد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر بعد از صحبت‌های شهرداری تهران در خصوص ارائه بودجه سال 95 شهرداری، اظهار داشت: ابتدا در خصوص واگذاری استادیوم‌های شهید کاظمی و امام رضا (ع) به تیم‌های استقلال و پرسپولیس که از شورای دوم و سوم در دست بررسی بود از شهرداری تشکر می‌کنم و شهرداری باید به این نکته توجه داشته باشد که شهرداری قوی است که شورا پشت آن باشد.

وی افزود: همچنین از شهرداری به خاطر ارائه به موقع بودجه به شورا تشکر می‌کنم که هر سال بهتر از سال گذشته می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال 93 که به ریاست کمیسیون برنامه و بودجه منصوب شده‌ام بودجه‌ی سال‌ها به این ترتیب است، سال 93 ،15 هزار و 845 میلیارد تومان، سال 94 ،18 هزار و 900 میلیارد تومان که شورا فقط 17 هزار و 200 میلیارد آن را تصویب کرد و در شرایطی که شهرداری می‌توانست بودجه سال 95 را 20 هزار و 200 میلیارد تومان در نظر بگیرد، اما 2 هزار میلیارد کمتر اختصاص داده است که این یعنی شهرداری به بودجه انقباضی توجه داشته است.

دبیر بیان کرد: از بودجه 18 هزار و 700 میلیارد تومانی شهرداری تهران 30 درصد آن را درآمدهای پایدار تشکیل داده یعنی حدود 4 هزار و 400 میلیارد که در شرایط کنونی دولت اگر تحقق نیابد شهرداری با مشکل رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که احتمال کاهش سقف بودجه زیاد است خواهش می‌کنم شهرداری به سازمان‌ها و شرکت‌ها در خصوص تخصیص بودجه قول مساعد ندهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهرداری طبق قانون به وظیفه خود در ارائه به موقع بودجه عمل کرده است، گفت: در تاریخ شوراها هیچ سالی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها همزمان با بودجه معاونت‌ها ارائه نمی‌شد امسال که این امر تحقق یافته است باید تلاش شود که کار بررسی بودجه تا 25 اسفند به پایان برسد.

دبیر گفت: به روسا و اعضای کمیسیون‌ها توصیه می‌کنم همزمان با بررسی بودجه معاونت‌ها، بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز بررسی شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار