اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر بومی و محلی «تشک افتو» با حضور مسوولان و شاعران برجسته کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر محلی «تشک افتو»به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر بومی و محلی با عنوان «تشک افتو» با حضور مسوولان و شاعران برجسته کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

ربیع‌الله اصالت‌فر در این آیین ضمن تقدیر از استقبال خوب شاعران استان در این جشنواره، اظهار کرد: شعر بیانگر فرهنگ یک ملت است و می‌تواند به عنوان ابزاری جهت معرفی و انتقال فرهنگ یک جامعه به دیگر جوامع مورد استفاده قرار گیرد.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تاکنون کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های شعر مختلفی به همت سازمان بسیج هنرمندان در استان برگزار شده، افزود: جشنواره شعر محلی «تشک افتو» نیز یکی از اقدامات ارزنده این سازمان جهت شناسایی، بکارگیری و بهره‌وری مطلوب از پتانسیل‌های بالقوه هنرمندان بومی استان است.

وی با اشاره به این که انتقال هنر و فرهنگ با زبان گویشی و بومی تاثیرگذاری خاص خودش را دارد، گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی شاهد رشد، توسعه و انتقال فرهنگ غنی لری به سایر استان‌های کشور باشیم.

سحر شریفی نیز در این آیین تعداد آثار رسیده به دبیرخانه را بیش از 120 اثر عنوان کرد و یادآور شد: فراخوان این جشنواره در شهریور ماه سال جاری به دبیرخانه شعر شهرستان‌های استان فرستاده شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره شعر محلی تشک افتو، بخش‌های موضوعی جشنواره را «یار یار، شروه، کلاسیک و سپید آیینی و دفاع مقدسی لری » عنوان کرد و گفت: علی‌رغم این که اصلی‌ترین مولفه در شعر لری «یار یار» است اما متاسفانه در این بخش اثری فرستاده نشد که این موضوع جای اندکی تامل دارد.

در حاشیه برگزاری این آیین، نمایشگاه کتابی به همت سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 700 جلد کتاب از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با موضوعات داستان، شعر، ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد و کتاب‌ها رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.