رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی با ایجاد گروه‌های تکفیری درصدد تضعیف توان امت اسلامی و اجرای طرح‌های استعماری هستند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خانه ملت، جمعی از فرهیختگان و مجاهدین کشور لبنان امروز (دوشنبه 28 دی‌ماه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش کلیدی و محوری مقاومت لبنان در اقتدار دنیای اسلام و رویارویی با نظام سلطه و رژیم صهیونیستی گفت: ما برای لبنان، اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و به آینده روشن این کشور به دلیل بیداری اسلامی اعتقاد داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با محکوم نمودن حملات وحشیانه عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن تصریح کرد: کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع و بمباران بیمارستان‌ها و مدارس، نشان دهنده ضعف متجاوزان در برابر مقاومت و پایداری مردم یمن می‌باشد.

بروجردی در همین راستا، رژیم صهیونیستی را عامل اقدامات تروریستی در سوریه، لبنان، عراق، یمن، بحرین، لیبی و افغانستان دانست و پیروزی‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ 8 روزه، 22 روزه، 33 روزه و 51 روزه، را از سنت‌های الهی خواند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه، به ضدیت آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی با اسلام اشاره کرد و گفت: قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی با ایجاد گروه‌های تکفیری و افراطی مانند داعش و النصره به نام اسلام، درصدد تضعیف توان امت اسلامی و اجرای طرح‌های استعماری خود در کشورهای اسلامی می‌باشند.

بروجردی در ادامه ضمن تقدیر از رشادت‌های نیروهای مقاومت و به ویژه شهید سمیر القنطار که حدود 30 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی بود، وی را سمبل مقاومت اسلامی خواند و اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن وی را نشان دهنده ماهیت غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

در ادامه این دیدار هیات لبنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، به اشتراکات فرهنگی و تاریخی میان دو ملت، اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان دوست و برادر در کنار مردم لبنان بوده و ملت لبنان هیچگاه حمایت‌های دولت و ملت ایران را فراموش نخواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار