دیدار تیم‌های بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری گرگان با برتری 87 بر 85 میزبان در وقت اضافه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری گرگان از هفته بیستم سوپرلیگ بسکتبال ایران، ساعت 15:30 امروز در سالن حکیمیه تهران آغاز شد. 

آغاز پایاپای
عماد سلمانی، جواد داوری، کاوه نورافزا، بامبا فال و روزبه ارغوان پنج بازیکن ترکیب اولیه میزبان را تشکیل می‌دادند. برای شهرداری گرگان هم بابک نظافت، مهدی بنی‌کچوئی، حامد سهراب‌نژاد، رایان ریچاردز و عدنان دورقی در ابتدای بازی به میدان رفتند.  

دیدار با بازی پایاپای 2 تیم آغاز شد اما دانشگاه در اواخر کوارتر نخست برتری اندکی نسبت به حریف پیدا کرد. در حالی که شاگردان مصطفی هاشمی می‌رفتند فاصله را با مهمان خود زیاد کنند، پرتاب سه امتیازی مهدی بنی کچوئی برتری را به اردوی گرگانی‌ها آورد اما بلافاصله دانشگاه با ریباند عماد سلمانی برتری را از حریف گرفت تا 20 بر 19 کوارتر نخست را به نام خود ثبت کند. 

برتری دانشگاه 
با آغاز کواتر دوم دانشگاهی‌ها ابتکار عمل را به دست گرفتند. کار خوب شاگردان هاشمی در دفاع و حمله، تاکتیک‌ گرگانی‌ها را از کار انداخت و ریچاردز، سنتر اصلی شهرداری رو به بازی پیرامونی آورد. شاگردان محمدمهدی ایزدپناه، در روزی که سرمربی خود را به دلیل دیسکالیفه شدن در بازی قبلی، روی نیمکت نمی‌دیدند، از اواسط 10 دقیقه دوم بازهم به لقمه گلوگیری برای دانشگاه بدل شدند. کار خوب ریچاردز و بنی‌کچوئی و 2 پرتاب سه امتیازی از این بازیکنان، هاشمی را ناچار به درخواست وقت استراحت کرد. بازیکنان میزبان در بازگشت به میدان بازهم سوار بازی شدند تا 24 بر 16 در کوارتر دوم هم تیم برتر میدان باشند و در مجموع 44 بر 35 نیمه نخست را برنده به رختکن بروند. 

نظافت بلای جان میزبان
در نیمه دوم علی باهران جای عماد سلمانی را در ترکیب دانشگاه گرفت و وارتان بیدروسیان هم به ترکیب شهرداری‌چی‌ها اضافه شد. بازی فیزیکی ارغوان بازهم کار دست وی داد و در اواسط کوارتر سوم، سنتر دانشگاه آزاد چهار خطائی شد تا در ادامه دست به عصا بازی کند. کار خب بیدروسیان بازهم اختلاف امتیازات را کاهش داد تا شاگردان ایزدپناه همچنان امیدوار به ادامه بازی باشند. در ادامه درگیری لفظی بیدروسیان و نظافت، باعث شد کادرفنی شهرداری دست به کار شود و ساسون آبارامیان را به جای بیدروسیان عصبی به میدان بفرستد. در این کوارتر بابک نظافت بارها دفاع دانشگاه آزاد را برش زد و باعث شد بازیکنان شهرداری گرگان امتیازات زیادی از حریف بگیرند، تا جایی که در امتیاز 58 بر 53، گرگانی‌ها فقط 5 امتیاز از حریف خود عقب بودند. این کوارتر 19 بر 18 به سود شهرداری گرگان تمام شد تا دانشگاه آزاد در مجموع تا پایان کوارتر سوم، 62 بر 54 از حریف خود پیش باشد. 

معجزه سهراب‌نژاد و بازگشت شهرداری
با آغاز 10 دقیقه پایانی بازهم دانشگاهی‌ها ابتکار عمل را به دست گرفتند. هرچند ارغوان به دلیل 4 خطائی شدن با صلاحدید هاشمی به میدان نرفت اما عملکرد خوب تونی ویدن در میدان کفه ترازو را به سود دانشگاهی‌ها سنگین کرد. آن سوی میدان، حامد سهراب‌نژاد مجدداً در ترکیب شهرداری قرار گرفت تا گرگانی‌ها روی ریباند موفق‌تر باشند. در حالی که بازی در 2 دقیقه پایانی در اوج هیجان دنبال می‌شد و دانشگاه 73 بر 67  از شهرداری پیش بود، خطای غیرورزشی داوری روی دورقی، باعث شد گرگانی‌های فرصت خوبی برای بازگشت به بازی داشته باشند. در بازگشت 2 تیم به میدان پرتاب‌های دورقی به ثمر نشست و یک سه امتیازی عالی از بنی اختلاف را به حداقل رساند اما پرتاب سه امتیازی اکبری بازهم برتری را به دانشگاهی داد. در حالی که همه چیز به سود میزبان پیش می‌رفت دفاع جانانه شهرداری‌چی‌ها و حرکت تماشایی سهراب‌نژاد، سبد دانشگاه در واپسین ثانیه بازی فروریخت تا کار 76 بر 76 مساوی شود و بازی به اوورتایم کشیده شود. 

پایان ماراتن با برتری میزبان  
در حالی که در اوورتایم با پنج خطایی شدن تونی ویدن، گارد آمریکایی دانشگاه، شهرداری می‌توانست برد ارزشمندی به دست آورد، کار خوب داوری، کاپیتان دانشگاه آزاد باعث شد میزبان با چند پرتاب پیاپی عرصه را بر حریف تنگ کند. در جنجالی‌ترین صحنه این دیدار، زمانی که سهراب‌نژاد در زمین دانشگاه آزاد صاحب توپ بود، محمد شهمیرزادی خطای وی را اعلام کرد که این موضوع با اعتراض شدید نیمکت گرگان همراه بود. پرتاب سه امتیازی ثانیه پایانی دورقی هم نتوانست شهرداری را نجات دهد و این دیدار نزدیک با برتری 87 بر 85 دانشگاه آزاد به پایان رسید. 

جواد داوری و مهدی بنی‌کچوئی با کسب 24 امتیاز، پرامتیازترین بازیکنان این میدان بودند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار