قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سمینار کشوری سلامت روان به مدت دو روز در 28 و 29 دی ماه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید کاظم فرهمند در نشست خبری سمینار کشوری سلامت روان در هتل پارس با بیان اینکه این سمینار علمی به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده است گفت: بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی و 130 پزشک و روان پزشک از سراسر کشور در سمینار کشوری سلامت روان حضور دارند.

وی محور برگزاری این سمینار را مسائل و موضوعات مرتبط با سلامت روان در دوران سالمندی دانست و افزود: ارائه سیاستها، اهداف و چشم انداز آینده سلامت سالمندان، اقدامات و برنامه های معاونت بهداشتی برای سلامت سالمندان و نحوه برقراری ارتباط موثر با سالمندان از دیگر محورهای مورد بحث در این سمینار کشوری است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت برای بهبود سلامت سالمندان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت به طور ویژه و با ارائه بسته های خاص سلامت در حال خدمت رسانی به سالمندان است.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از365 هزار نفر سالمند هستند که بیش از 100 هزار سالمند از این تعداد در کلانشهر مشهد هستند.

فرهمند همچنین به خدمات رایگان سلامت به سالمندان با اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مقدماتی سلامت همچون شناسایی سالمندان و ارائه ویتامین های مورد نیاز بدن سالمندان به صورت رایگان در مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه می شود.

شایان ذکر است؛ خراسان دارای بیش از 5 دانشگاه علوم پزشکی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد بزرگترین دانشگاه در این استان است که بیش از 20 شهرستان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.