معاون وزیر جهان گردی سوریه گفت: در حال حاضر تمام مسیرهایی که به اماکن زیارتی از جمله زینبیه در دمشق منتهی می‌شود از امنیت کامل برخوردار است.

تشکیل کار گروه ویژه اعزام زائران به سوریه/ معاون وزیر جهان گردی سوریه:تمام مسیرهای منتهی به اماکن زیارتی سوریه امن استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کار گروه بررسی اعزام زائران به سوریه امروز با حضور هیئت سوریه در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در این کار گروه سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ضمن خوش آمد گویی به طرف سوری اظهار داشت: بعد سفری که به دعوت معاون وزیر جهان گردی سوریه به این کشور داشتیم تفاهم نامه‌ای با حضور مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران با سوریه امضا و مقرر شد در مدت حداکثر 6 ماه جلسه دوم این کار گروه در تهران تشکیل شود.

وی افزود: همانطور که در سوریه هم صحبت شد، امنیت سفر زائران برای جمهوری اسلامی ایران از نخستین اولویت ها است و قرار شد در کارگروهی که طی این دو روز تشکیل می شود، پیوست امنیتی تایید و به دستگاه نظارتی ارسال شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تبریک برجام به مردم ایران یادآور شد: امروز شاهد تحولات بزرگی در منطقه بودیم و پیروزی های ارتش سوریه در مقابل مجموعه تکفیری داعش را نیز به ملت سوریه تبریک می گوییم.

وی همچنین از برنامه ریزی ها برای سفر به عراق سخن گفت و تاکید کرد: برنامه ریزی ها برای اعزام 900 هزار زائر از شروع سال جدید صورت گرفته است.

محمد رامی بتینی معاون وزیر جهانگردی سوریه نیز در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر تمام مسیرهایی که به اماکن زیارتی از جمله زینبیه در دمشق منتهی می‌شود از امنیت کامل برخوردار است و همانطور که شاهد هستیم روز به روز به پیروزی های ارتش سوریه افزوده می شود و امیدواریم طی چند ماه آینده سایر مناطق سوریه نیز امن شود.

وی با اشاره به اینکه تروریست ها قاعده و قانونی ندارند و از آنان انتظار هر عملی می رود، تاکید کرد: از همین رو شرکت حمل و نقل سوریه قراردادی را با یک شرکت امنیتی امضا کرده تا امنیت زائران ایرانی را تضمین کند البته مسیر کاملا امنیت دارد اما برای احتیاط بیشتر نیروهای این شرکت امنیتی همواره با زائران خواهند بود.

معاون وزیر جهان گردی سوریه تصریح کرد: امیدواریم طی این جلسات پیوست امنیتی تفاهم نامه امضا شود و به زائران ایرانی در سفر به سوریه خوش آمد بگوییم.

رامی بتینی یادآور شد: ما از طرف نخست وزیر سوریه و همچنین وزیر جهانگردی دستور داریم تا تمامی مواردی را که برای برقراری امنیت زائران لازم است، تامین کنیم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از سفر به ایران، سلام و پیام تشکر وزیر جهانگردی سوریه را به مسئولان حج و زیارت ابلاغ کرد و گفت: رابطه ایران و سوریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و در تمام این مدت مردم سوریه شاهد جان فشانی ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس بودند.

معاون وزیر جهان گردی سوریه گفت: تمام قدرت های استکباری و هم پیمانانشان که در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادند امروز هم پیمان شدند که سوریه را ویران کنند و متاسفانه از شکست های خود هنوز درس نگرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار