صلاحیت 53 در صد متقاضیان نمایندگی مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تایید شد.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدعلی علمی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: از مجموع 267 کاندیدای ثبت نام شده در 9 حوزه انتخابیه استان کرمان، 16 نفر در همان روزهای اول انصراف دادند و صلاحیت 251 نفر در هیاتهای اجرایی و نظارت بررسی شد که صلاحیت 132 نفر احراز و تایید شد که 52 و شش دهم درصد را شامل میشود. 

وی افزود: از میان کسانیکه صلاحیت آنها بررسی شد 38 نفر یعنی 15 و یک دهم درصد در هیات نظارت استان و هیات مرکزی و 25 نفر یعنی 9 و نه دهم درصد در هیات های اجرایی شهرستان رد صلاحیت شدند. وی افزود صلاحیت 56 نفر نیز احراز نشده است که 22 و سه دهم درصد کل ثبت نام شدگان است.

علمی همچنین گفت: بر اساس بند 1 ماده 28 قانون اساسی عدم التزام به قوانین اسلامی و قوانین جاری کشور و عدم التزام عملی به اسلام از جمله موارد مورد استناد در بررسی صلاحیتها بوده است .

وی افزود نتیجه بررسی صلاحیت ها دیشب به فرمانداریها اعلام شد تا به اطلاع نامزدها برسد و افرادی که شکایت دارند تا 29 دی فرصت دارند برای اعتراض به محل دریافت شکایات در فرمانداری کرمان خیابان عدالت مراجعه کنند. 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همچنین گفت نتایج احراز صلاحیت کاندیداهای خبرگان رهبری 6 بهمن اعلام می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.