کارگردان نمایش «فیگور» در خصوص نمایش خود که دیالوگی ندارد و نیامدن هنرمندان مطرح به بخش تئاتر خیابانی گفت.

مجتبی خلیلی کارگردان نمایش «فیگور»، منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر بخش تئاترهای خیابانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان چند کارگری است که وارد محوطه‌ای می‌شوند تا مجسمه چند سرباز را نصب کنند؛ اما با اتفاقی روبرو می‌شوند که داستان‌هایی را رقم می‌زند.

وی درباره انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: در کل موضوعی را که این نمایش ترویج می‌کند، صلح جهانی است.

وی در رابطه با شرکت خود در جشنواره اظهار داشت: صرفا به خاطر این حضور، اثر خود را تولید نکرده‌ایم و مسئله‌ای که برای ما حائز اهمیت بوده خود وجود این جشنواره است که می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و ما امسال در بخش تئاتر خیابانی شرکت کرده‌ایم.

کارگردان نمایش «فیگور» در رابطه با بخش تئاتر خیابانی اظهار داشت: هیچ زمانی نشده که هنرمندان مطرح بیایند و نمایش‌های تئاتر خیابانی را ببینند و بیشتر سمت آثاری که روی صحنه اجرا می‌رود، کشیده می‌شوند. همچنین در بحث داوری هم به این صورت است و کمتر به بخش خیابانی بها داده می‌شود.

وی در خصوص انگیزه خود از شرکت در بخش خیابانی گفت: مسئله‌ای که همیشه برایم جذابیت داشته، شرکت در بخش تئاتر خیابانی بوده. اگر شخصی هم نتواند بلیط بخرد؛ اما باز با آمدنش به این‌گونه نمایش‌ها امکان دیدن آثار را پیدا می‌کند.

وی افزود: از طرفی یکی از مسائلی که می‌توان با آن آموزش‌هایی را داد و مشکلات جامعه را مطرح کرد، همین تئاتر خیابانی است که به خوبی آن‌ها را با یک شیوه درست نشان می‌دهد.



انتهای پیام / 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار