رئیس برنامه توسعه صنایع دستی ارسیکا انتخاب این شهر را به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ ، به مدیران، اساتید، دانشجویان این دانشگاه و مردم تبریز تبریک گفته و این شهر را شایسته اخذ این عنوان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛ در پی انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، پیام تبریکی از سوی ارسیکا به این دانشگاه ارسال شده است .

«نزیه معروف» رئیس برنامه توسعه صنایع دستی مرکز پژوهش های تاریخ، فرهنگ و هنر اسلامی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (ارسیکا) در پیام تبریک خود ضمن ابراز خرسندی از انتخاب این شهر ، به عضویت ارسیکا در کمیته ارزیابی شهرهای منتخب گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 اشاره کرده است .

وی از حمایت حداکثری کشورهای اسلامی از این انتخاب خبر داد و برگزاری جشنواره‌های بین المللی هنری مانند اولین و دومین «جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی» توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز و تاسیس «جایزه بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز» در طی این جشنواره را از عوامل مطرح و تأثیرگذار بر آرای مثبت داوران دانسته است.

رئیس برنامه توسعه صنایع دستی (ارسیکا) که خود از داوران این انتخاب در نهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی بوده است، وجود موزه‌های تخصصی گوناگون، زیر ساخت های شهری، دانشگاه هنراسلامی تبریز و فعالیت مستمر مراکز فرهنگی در کنار جاذبه‌ها و مراکز تفریحی تبریز را از دیگر موارد مؤثر بر انتخاب این شهر به‌عنوان شهر نمونه گردشگری عنوان کرده است .

وی در بخش دیگری از نامه خود ضمن تبریک این افتخار به مردم شهر تبریزآورده است: امیدواریم برنامه‌ها و رویداد پرباری را در این رابطه از سوی ایران و شهر تبریز، شاهد باشیم.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.