مدیریت منطقه آزاد اروند باید استاندارد سپرده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند با قوانین متداول منطقه آزاد کشور قابل اداره نیست.

مهرداد نیکو گفت: هیچ منطقه آزادی در کشور نداریم که دو شهر بزرگ با جمعیت نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در آن وجود داشته باشد و این یک مزیت است که منطقه آزادی با این مقیاس و وسعت داریم.

وی تصریح کرد: این مزیت امکان دارد یک نقطه ضعف هم باشد چون منطقه آزاد اروند با این وسعت با قوانینی اداره می‌شود که برای مناطق آزاد کوچک نوشته شده است.

نیکو ادامه داد: منطقه آزاد اروند با قوانین متداول مناطق آزاد کشور قابل اداره نیست و یا باید آن را محدود کرده و یا اینکه به‌‌ همان مقیاسی ببریم که برایش ترسیم شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: قانون منطقه آزاد اروند باید بازنگری شود تا در راستای برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار گیرد.

نیکو افزود: مدیریت منطقه آزاد اروند باید به استاندار سپرده شود و راه حلی هم غیر از این وجود ندارد به این خاطر که بالأخره منطقه آزاد باید قسمتی از پازل توسعه باشد و اگر چیزی غیر از این باشد ممکن نیست.


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.