تعامل مشترک میان سازمان منطقه آزاد اروند و موسسات تجاری و بازرگانی استان بصره مهیا شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته و حضور تجار و بازرگانان این حوزه از کشور عراق، نشستی مشترک میان محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان، رئیس اتاق بازرگانی استانی بصره و رئیس اتاق صنایع در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زمینه ها برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند فراهم است ، وجود مزیت هایی نظیر حمل و نقل چهار وجهی، زیرساخت های صنعتی و خدمات تجاری و بازرگانی و موقعیت منحصر به فرد توریستی و گردشگری می تواند زمینه فعالیت مشترک بین ما و کشورهای همسایه به ویژه عراق باشد. برخی از کشورهای همسایه نیز در این زمینه و برای تعامل مشترک نظیر کویت، اعلام آمادگی کرده اند.

معتمدی افزود: مشترکات فرهنگی و دینی زیادی میان ما و مردم کشور عراق وجود دارد و همین عامل می تواند به لحاظ اقتصادی در روند رشد و توسعه همکاری های دو جانبه موثر باشد.

رئیس اتاق صنایع استان بصره نیز، منطقه آزاد اروند را منطقه ای توصیف کرد که در حال رشد و شکوفایی در منطقه است و وجود قابلیت های توانا از قبیل نیروی متخصص توانا و ماهر و ظرفیت های تولید بالا را از مزایای منحصر به فرد منطقه آزاد اروند توصیف کرد.

در پایان، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ورئیس های اتاق های بازرگانی و صنایع بصره از نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته با حضور اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان و رئیس هیئت مدیره سازمان بازدید به عمل آوردند و با آخرین دستاوردها و تولیدات وابسته به صنعت ساختمان آشنا شدند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: آبادان ، منطقه ازاد ، بصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.