شاکری: مدل کار در محله هرندی به نتیجه نمی‌رسد/شهرداری مسئول اشتغال و مسکن افراد نیست

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی کارهای انجام شده در محله هرندی وظیفه شهرداری نیست، زیرا شهرداری وظیفه‌ای در ایجاد اشتغال و مسکن افراد ندارد.

شاکری: مدل کار در محله هرندی به نتیجه نمی‌رسد/شهرداری مسئول اشتغال و مسکن افراد نیستمجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وضعیت معتادان جمع آوری شده از محله هرندی، اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده 3500 معتاد از محله هرندی جمع آوری شده‌اند که از این تعداد 500 معتاد زن هستند.

وی افزود: معتادان جمع آوری شده از محله هرندی بعد از طی مرحله ترک در کمپ‌های ترک اعتیاد و توان افزایی در مجتمع‌های بهاران اسکان می‌یابد و مرحله غربال گری را طی می‌کنند تا افرادی که شهرستانی هستند جدا سازی و به شهرهای خود بازگردانده شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شهرداری تهران مجتمع‌های بهاران را تجهیز کرده است و فرآیند کار به گونه‌ای است که افراد بعد از توانمند سازی به جامعه بازگردانده می‌شوند.

شاکری در رابطه  با تصمیم شهرداری مبنی بر اشتغال معتادان بعد از ترک اعتیاد گفت: بنده به شخصه از مدلی که در هرندی در حال اجرا است، قانع نشده‌ام. آیا با جمع آوری و غربال گری افراد در مجتمع‌های بهاران می‌توان مشکل را حل کرد مسئله ای که باید به آن توجه کرد این است که برخی از کارهایی که در حال اجرا است به هیچ وجه وظیفه شهرداری نیست.

وی افزود: دلیل این که افراد کارتن خواب شده‌اند این است که شغل و مسکن ندارند و درگیر اعتیاد و طلاق شده‌اند. آیا شهرداری مسئول مسکن و اشتغال افراد است؟ آیا وزارت کار وجود ندارد؟ به دلیل این که تمام چرخه انجام کار وظیفه شهرداری نیست، تمام زحمات مدیران شهری بی نتیجه باقی می‌ماند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تمام این تلاش‌ها به این معنی نیست که نتیجه‌ای حاصل می‌شود زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسیم که ایستگاه‌های مختلفی که افراد باید از آن عبور کنند در اختیار شهرداری باشد که در حال حاضر در دست شهرداری نیست که به نتیجه نمی‌رسیم.

شاکری بیان کرد: به عنوان مثال می توان از افراد حاضر در مجتمع بهاران سوال کرد که تا به حال چند بار اقدام به ترک کرده‌اند، برخی از آن‌ها سه تا چهار بار ترک کرده‌اند ولی دوباره به چرخه کارتن خوابی و اعتیاد بازگشته‌اند، زحمت زیادی کشیده می‌شود و بودجه شهر مصرف می‌شود ولی خروجی ندارد که به معنی هدر رفت بودجه است.

وی با اشاره به این که وقتی اقدام به ساخت ساختمانی می‌کنیم ابتدا در فضای مجازی مدلی را طراحی می‌کنیم ،اظهار داشت: یعنی اول باید مدل امتحان شود و سپس هزینه صورت گیرد نه این که از همان ابتدا وارد کار شویم.

شاکری افزود: در زندان که به لحاظ امنیتی دارای بالاترین نظارت است مواد مخدر وارد زندان می‌شود چگونه ممکن است در مجتمع‌های بهاران مواد مخدر وارد نشود شهرداری هزینه زیادی را مصرف می‌کند و افراد یک بار دیگر فضای بهاران را تجربه می‌کنند و دوباره به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اطلاعاتی که از مراحل اجرای کار در هرندی دارم، قانع نشده‌ام که این افراد سالم به جامعه بازگردند. یقین دارم که شهردار تهران و معاونان تلاش زیادی می‌کنند، اما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار