زندگی شهید حبیب غنی‌پور این روزها دستمایه نگارش 2 کتاب در قالب‌های نگارشی تاریخی و رمان شده است.

کامران پارسی‌نژاد نویسنده کتاب «در زندگی حبیب» با اشاره به اینکه این کتاب هفته آینده چاپ می‌شود، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این کتاب در کنگره شهدای بسیج هنرمندان رونمایی می‌شود. کتاب «در زندگی حبیب» دربرگیرنده زندگی‌نامه شهید حبیب‌ غنی‌پور است.
 
پارسی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا نگارش کتاب «در زندگی حبیب» و «قلمی به رنگ خاک» با محوریت زندگی‌نامه شهید حبیب غنی‌پور به معنای موازی‌کاری شما و گلعلی بابایی نیست، اظهار داشت: بسیج هنرمندان سفارش داده که کتاب‌های «در زندگی حبیب» و «قلمی به رنگ خاک» نوشته شوند.
 
وی ادامه داد: شیوه‌های نگارشی «قلمی به رنگ خاک» و «زندگی حبیب» متفاوت هستند و کتابی که گلعلی بابایی بر روی آن کار کرده بیشتر تاریخی صرف بوده و روزشمار است.
 
این نویسنده تصریح کرد: کتاب «قلمی به رنگ خاک»  بر اساس مستندات مطلق نوشته شده اما کتاب من به طور کامل رمان است و تخیل و صحنه‌پردازی در آن وجود دارد.
 
پارسی‌نژاد افزود: کتاب‌های «در زندگی حبیب»، «قلمی به رنگ خاک» مکمل یکدیگر هستند و مصداق موازی کاری نیستند.
 
وی گفت: محوریت کار من بیشتر بر پایه باورها و اعتقادات شخصی شهید حبیب‌ غنی‌پور استوار است زیرا اگرچه ما دسترسی کمتری به اندیشه‌های شهیدان داریم اما شهید غنی‌پور اهل قلم بوده و به همین علت دسترسی به باورها واندیشه‌های وی راحت‌تر از دسترسی به اندیشه‌های شهیدان دیگر است.
 
این نویسنده خاطرنشان کرد: شهید حبیب‌ غنی‌پور تحت تاثیر مسجد جوادالائمه بوده است.
 
خاطرنشان می‌شود که مسجد جواد الائمه و اعضای کلاس داستان‌نویس آن هسته پیدایش حوزه هنری هستند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار