حسن رحیم‌پور گفت: این جشنواره توانسته تعداد زیادی از نویسندگان جوان، خانواده و بستگان شهدا را ترغیب به نوشتن کند.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، رحیم‌پور در گفت‌وگو با ستاد خبری یازدهمین جشنواره شهید حبیب غنی‌پور درباره تاثیر این جشنواره بر ادبیات دفاع مقدس گفت: شهید غنی‌پور شخصیتی استثنایی بود و توجه به افکار و عقاید این نویسنده در برگزاری این جشنواره ضروری است و این جشنواره باید در این مسیر حرکت کند تا نام این شهید را زنده نگاه دارد.

وی ادامه داد: بستگان جانبازان و شهدا شروع به ثبت خاطرات مستند جنگ کردند و نویسندگان دیگر با افکار و ادبیات مختلف دست به قلم بردند و آثار زیادی در قالب رمان، داستان‌کوتاه و خاطره منتشر کردند.

وی با اشاره به این که توجه به ساختار ادبی و محتوا بدون در نظر گرفتن جهت‌گیری‌های خاص دو عنصر اصلی در قضاوت آثار رسیده به این جشنواره است، افزود: جشنواره شهید غنی‌پور توانسته با داوری‌های منصفانه اعتماد نویسندگان را جلب کند. داوران این جشنواره سعی می‌کنند بدون حاشیه و شعارزدگی و عادلانه آثار را بررسی کنند. آثار رسیده به این جشنواره از زوایای مختلفی بررسی می‌شود.

رحیم‌پور تبلیغات مناسب برای برگزاری جشنواره‌ها را ضروی خواند گفت: باید حمایت بیشتری از ادبیات صورت گیرد. تبلیغات برای یک مسابقه فوتبال چندین برابر یک جشنواره‌ ادبی است. حمایت مالی و تبلیغات ضروری است و کمک بزرگی به رشد جشنواره‌ها و به طور کلی ادبیات کشور می‌کند.

وی درباره جایگاه مسجد در ترویج مباحث فرهنگی گفت: امروزه نسل جدیدی وارد عرصه شده‌اند و مسجد دیگر جایگاه گذشته را ندارد. در آن زمان مسجد به نوعی پایگاه جوانان محسوب می‌‌شد. در زمان جنگ مساجد پناهگاه ‌خوبی بود و بسیار از جوانان وقت زیادی را در آن صرف می‌کردند به همین دلیل کارهای زیادی در آن انجام می‌شد اما امروزه پایگاه‌های فرهنگی و هنری بیشتری به وجود آمده و جوانان از مسجد دور شده‌اند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار