رییس فدراسیون جهانی بیس بال وسافت گفت: مهم ترین وظیفه فدراسیون جهانی توسعه ورزش بیس بال وسافت بال در همه کشورهای جهان است.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ریکاردو فراچری رییس فدراسیون جهانی بیس بال وسافت بال با اشاره به توسعه این رشته درتمام دنیا از ایران بعنوان یکی از کشور های فعال بیس بال وسافت یاد کرد ودر این باره اظهار داشت:یکی از وظایف فدراسیون جهانی بیس بال توسعه جهانی آن است ودر اجلاس سالانه بیس وسافت بال که امسال به میز بانی ایران بر گزار می شود دربار شرایط المپیکی شدن این ورزش برنامه ریزی خواهد شد.

وی افزود:وقتی درباره بیس بال آسیا بحث می شودبیشتر کشور هایی مثل ژامن وکره که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند به ذهن مرسد ویکی از اهداف ما توسعه این ورزش در خاورمیانه است وایران باتوجه به شرایطی که دارد می تواند نقش مهمی در منطقه ایفا کند. 

رییس فدراسیون جهانی بیس بال وسافت بال در ادامه گفت:انجمن بیس بال ایران بسیار فعال است مسئولین آن علاقه زیادی به توسعه این رشته در کشور دارند در زمان حضورم درایران  از ورزشگاه بیس بال کرج دیدن کردم که نیاز به بهبود وباز سازی داشت که فدراسیون جهانی در ساخت آن کمک  می کند.

فراچری گفت:در ملاقاتی که ه مسئولان  در اصفهان داشتم کلنگ زنی ورزشگاه بیس بال در آنجا صورت گرفت که می تواند گام بلندی برای گسترش این ورزش در کشور باشد.

وی افزود:نیاز های ایران برای توسعه بیس بال بسیار زیاد است اگر بخواهیم آن را گسترش دهیم ایران به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل خواهد شد. 

رییس فدراسیون جهانی بیس بال گفت:رفع نیاز های بیس بال ایران مستلزم صرف هزینه سه ساله فدراسیون جهانی است که نیاز به همکاری انجمن بیس بال ایران با فدراسیون جهانی است من به رییس فدراسیون. جهانی می خواهم. برنامه هایم را از پایه ومدرسه شروع کنم که البته باید بخشی از برنامه را پیش از شروع عملیاتی کرد.

فراچری گفت : به طور قطع می توانیم  طی سه مرحله از برنامه های کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت به اهداف مورد نظر برسیم.

وی در ادامه توسعه این ورزش از پایه گفت:با توجه به اینکه بچه ها باید آموزش ببینند توسعه آن در اصل برنامه قرار داردکه همزمان با آن آماده سازی بزرگسالان در کنار جوانان باید انجام شودکه برای رسیدن به این هدف نیاز به همکاری انجمن پرداخت هزینه ها از طرف فدراسیون جهانی است.

دبیر کل فدراسیون ورزش های غیر المپیکی درباره برگزاری اجلاس کمیته اجرایی بیس بال در ایران گفت:اجلاس کمیته اجرایی بیس بال اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می شودبیس بال یک ورزش تیمی است که برای پیشرفت آن همه مسئولان باید متعهد باشندوبه صورت تیمی عمل کنندتا به هدفمان برسیم.

وی درباره توسعه این ورزش در ایران گفت:در ملاقاتی که با بازیکنان ایران داشتم از آنها به خاطر بازی در این شرایط بسیار تشکر کردم واز آنها خواستم به اینده بیس بال فکر کنند فرصت مربی شدن را؛ازدست ندهندفدراسیون جهانی قصد دارد برای آموزش بازیکنان ،مربیان داوران مجموعه ای از هر گروه را به ایتالیا ببرد.

رییس فدراسیون جهانی بیس بال در پایان اظهار داشت:در پایان همین ماه نماینده ای از طرف فدراسیون به ایران می آید تا هزینه های تجهیزات بازسازی زمین را بررسی کند فدراسیون جهانی تعهداتش را نسبت به بیس بال ایران به سرعت عملی کند تا مشارکت نهایی را به ظهور برسانیم.

انتهای ییام/
برچسب ها: بیس بال ، سافت بال ، فراچری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار