حلقه گمشده سینمای کودک همیشه در حال بررسی است.

رامین ناصر نصیر بازیگر فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایفای نقش خود گفت: در سری دوم همانند سری اول نقش یکی از دزدان بچه‌ها را در فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» دارم که در ازای بازگرداندن بچه‌ها از والدین پول طلب می‌کند.

وی در ادامه افزود: فیلم «دو دزد و دو پری» در ادامه سری اول فیلم «دزد و پری» که در سال گذشته به جشنواره کودک اصفهان راه پیدا کرده، ساخته شده است و توانست با مخاطب کودک و نوجوان و رنج سنی بزرگسال ارتباط برقرار کند و در جشنواره کودک اصفهان امسال هم نیز جزو فیلم‌های منتخب تماشاگران برگزیده شد.

ناصر نصیر از تفاوت‌های دو سری فیلم سینمایی «دزد و پری» و «دو دزد و دو پری» گفت: «دو دزد و دو پری» با همان حال و هوا و لحن سری اول اما پر ماجرا و با حضور پررنگ‌تر کودکان در سری دوم ساخته شده است.

وی افزود: در سری دوم فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» نقش کودکان برای حل مسائل و مشکلات بیشتر از سری اول در نظر گرفته شده است و عمده مسائل به دست خود بچه‌ها سپرده شده است. اینجاست که می‌توان تصمیم گرفت بسیاری از مشکلات که پیش می‌آید را می‌توان به خود بچه‌ها سپرد و با این کار هم اعتماد به نفس کودکان هم بالا می‌رود.

ناصر نصیر درباره همکاری خود با حسین قناعت بیان کرد: پیش از آنکه در سری اول فیلم سینمایی «دزد و پری» ایفای نقش کنم، با قناعت در یک تله فیلم همکاری داشتم و جنس کارگردانی حسین قناعت را می‌شناختم.

وی درخصوص سینمای کودک توضیح داد: آنچه که بسیار اهمیت دارد، این است که سینمای کودک را از نگاه و زاویه دید کودکان ببینیم تا برای رده سنی کودک و نوجوان و حتی بزرگسالان هم جذاب باشد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» ادامه داد: متاسفانه هیچ تعریف درستی برای فیلم و سینمای کودک نداریم، تعریف ما از سینمای کودک ساخته نمی‌شود و تنها موضوع آن فیلم‌ها کودک است. فیلمی، فیلم کودک است که با منطق و نگاه کودکانه، دغدغه بچه‌ها را بیان کند.

ناصرنصیر خاطرنشان کرد: درحال حاضر در سینمای کودک با فیلم‌هایی مواجه هستیم که اگر بخواهیم آن را به دنیای کودکان نزدیک کنیم، لحن‌ها را لوس می‌کنیم و نوع پوشش‌ها را آشفته و یا کاراکترها را از سنی که هستند پایین‌تر می‌آوریم که در واقع به این صورت نیست؛ بلکه باید روانشناسی بچه‌ها را بدانیم و با دنیای کودکان آشنا باشیم.

وی یاد آور شد: مسئله‌ای که در این میان لاینحل مانده این است که فیلم برای مخاطبان ساخته می‌شود و فیلمی که به جشنواره کودک و نوجوان رسیده است، حرفش حرف کودک است. مسئله این است که جشنواره کودک، جشنواره‌ای بین‌المللی است. مدیران و مسئولان ما به تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها سفارش کار می‌دهند و کارها برای جشنواره ساخته می‌شود، اما بعد از جشنواره فکرها و ساخته‌هایشان فراموش می‌شود.

بازیگر سینما و تلویزیون در پایان عنوان کرد: روی پرده نیامدن فیلم‌های سینمای کودک، حلقه گمشده ماجرای اکران فیلم‌های کودک است. مسئله امروز سینما، اقتصاد یک سوی قضیه است و بیان فرهنگ و تأثیرگذاری بر کودکان حرفی جداست.

لازم به ذکر است که فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» در ادامه سری اول فیلم سینمایی «دزد و پری» باحضور ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، بهنوش بختیاری، شقایق فراهانی و ... به تهیه‌کنندگی حسین قناعت ساخته شده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار