کارگردان فیلم «تعطیلات دوست داشتنی» با اشاره به برداشت آزاد خود از ماجراهای شنگول و منگول و حبه انگور گفت: این شخصیت‌ها امروز ۱۰۰ ساله شده‌اند و به قدمت خلق شدنشان توسط مادربزرگ‌ها هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، «سید وحید حسینی»، درباره موضوع فیلمش گفت: در فیلم «تعطیلات دوست‌داشتنی» نیما و نوشین مجبور هستند برای مدتی در هتل جنگلی دایی اقامت کنند و در هتل با ماجراهایی از جنس ماجراهای شنگول و منگول و حبه انگور مواجه می‌شوند.
 
وی درباره چگونگی استفاده از این سه شخصیت که برای مخاطب آشنا هستند، گفت: من در فیلم «تعطیلات دوست‌داشتنی» از شخصیت‌های معروف قصه‌ها برداشت آزاد کردم. سه شخصیتی که برای ما نوستالژیک هستند، امروز ۱۰۰ ساله شده‌اند و به قدمت خلق شدنشان توسط مادربزرگ‌ها هستند.
 
حسینی با اشاره به این که سعی کردیم از فضاهای شاد و موزیکال در قصه استفاده کنیم، درباره ارتباط مخاطب با این اثر گفت: مشکلات پیش آمده در طول داستان توسط شخصیت‌های داستان حل می‌شود و همین امر سبب می‌شود پیگیری داستان برای مخاطب امروزی جذاب باشد. المان‌هایی مانند دکور، گریم، شعر و موسیقی در این فیلم شاخصه‌های مهم در جذب مخاطب هستند.
 
او گفت: به نظرم این فیلم می‌تواند برای گروه سنی ۵ تا ۹ سال جذاب باشد.
 
وی درباره جای خالی آثاری برای کودکان در سینمای ما گفت: همانطور که نسل ما با آثاری چون «گلنار» و «مدرسه موش‌ها» ارتباط بسیار خوبی برقرار کرد، من هم تلاش کردم با ساخت این اثر جای خالی فیلم‌هایی از این دست که هم پیام اخلاقی دارند و هم شاد و مفرح هستند، به نوعی پر کنم.
 
این کارگردان درباره پروسه تولید فیلم «تعطیلات دوست داشتنی» گفت: یک ماه و نیم، پیش تولید فیلم به طول انجامید و دکورها آماده شد. در ادامه حدود یک ماه هم تولید فیلم زمان برد و در زمان ۱۲۰ دقیقه آماده شد.
 
بنا بر این گزارش، مریم سعادت، رامین ناصرنصیر، فرید قبادی، میثاق جمشیدی، شهرزاد جواهری، نوید خداشناس، پریسا رضایی، غزاله جزایری، محمود تیموری، سروش جمشیدی به همراه هنرمندان خردسال عرفان برزین و تانیا جلالیان بازیگران اصلی «تعطیلات دوست داشتنی» هستند.
 
«تعطیلات دوست داشتنی» به سفارش گروه کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم و به‌تهیه كنندگی امیرحسین طالبی كاشانی و سیدوحید حسینی ساخته شده است.
 
گفتني است،‌بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار