خاطرات یک روان‌پریش در آ‌رایشگاه مردانه

کارگردان «گوجه برزیلی» نمایشی با مضمون گفته‌ها و خاطرات یک روان‌پریش را روی صحنه می‌برد.

محمد مطهری‌پور کارگردان نمایش «گوجه برزیلی»در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در رابطه با نمایش خود گفت: داستان شخصی است که وارد یک آرایشگاه می‌شود و شروع به گفتن خاطره‌های خود می‌کند، صحبت‌هایی که مشخص‌کننده مشکلات روانی او است.
 
وی درباره انگیزه خود از انتخاب نمایش به صورت مونولوگ اظهار داشت: نمایش مونولوگ از زمان جنگ جهانی دوم شروع شد که مردم به خاطر ترس‌هایشان بلند، بلند با خودشان صحبت می‌کردند با این تفاسیر به خاطر ملموس شدن اثر با مخاطب شیوه مونولوگ را انتخاب کردم تا با شخصیت نمایش تناسخ داشته باشد.
 
مطهری‌پور در رابطه با فضاسازی اثر اذعان کرد: فضایی که در اثر بیشتر مخاطبان می‌بینند محیط آرایشگاه هست حتی به گونه‌ای مونولوگ‌ها گفته می‌شود که تماشاگر آقا رضا آرایشگر را احساس می‌کند و یک کشش بیشتری برای او ایجاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: اول دوست داشتم تا نمایش از مونولوگی به صورت مطلق خارج شود و فرد آرایشگر را هم روی صحنه بیاورم اما با مرور متن‌ها متوجه شدم که حضورش هم چندان اهمیت خاصی ندارد اما نبودش جذابیت‌هایی را ایجاد می‌کند.
 
مطهری‌پور در خصوص انتخاب تماشاخانه دا گفت: با توجه به شلوغ بودن سالن‌ها و ظرفیت آنها و شرایط محیطی تماشاخانه دا آن را انتخاب کردیم، از طرفی دالون‌هایی که وجود دارد آن شبیه بودن فضا را به محیط آرایشگاه بیشتر می‌کرد.
 
گفتنی است نمایش «گوجه برزیلی» به کارگردانی محمد مطهری‌پور در تماشاخانه دا روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار