«فصل هرس» یکی از آثار موفق جشنواره سینما حقیقت امسال بود که به جشنواره فجر امسال راه یافت.

لقمان خالدی کارگردان مستند «فصل هرس» در مورد موضوع این فیلم به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این فیلم در مورد زندگی یک دکتر با نام قاسم تک دهقان است که با تلاش و ممارست و بعد از گذشت یازده سال، موفق به کشف فرمول داروی درمان سرطان شده است، اما نگران این است که با دزدیده شدن این فرمول تلاش وی بی ثمر شود.

وی در مورد موفقیت این اثر در جشنواره فجر امسال گفت: به نظر من خود فیلم بسیار مهم است که با مخاطب خود رابطه برقرار کند و در بین مردم محبوب باشند، همچنین بتواند معضلی از معضلات جامعه را نیز مرتفع کند. البته موفقیت در جشنواره می‌تواند یک فیلم را به مردم معرفی کند و تبلیغ خوبی برای یک اثر باشد.

کارگردان «فصل هرس» در مورد مشکلات مالی، فضای حاکم بر سینمای مستند کشور خاطر نشان کرد: مسلما مدیران این عرصه باید یک نگاه جدی به بحث مستند سازی و تامین سرمایه مالی برای این بخش کنند. به دلیل اینکه فضای مستند در جامعه فرهنگ سازی می کند و در واقع فیلم مستند همچون یک آینه در جامعه است که معضلات را به خوبی و به صورت واقعی نشان می دهد.  حالا باید توجه داشته باشیم که امروز چقدر برای این آینه هزینه می‌کنیم و فرهنگی که توسط سینمای مستند به جامعه القا می‌شود، تا چه میزان برای مدیران این عرصه مهم است. البته در این چند سال، مدیران با تلاش خود به این عرصه جان دوباره داده‌اند اما باز هم جای کار وجود دارد.

گفتنی است؛ «فصل هرس» به کارگردانی لقمان خالدی و تهیه کنندگی مهدی شاه محمدی است که در جشنواره فیلم حقیقت خوش درخشید و نشان فیروزه سینما حقیقت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 14 میلیون تومان به تهیه کننده آن تعلق گرفت. حال باید دید که در جشنواره فجر 34 نیز دیده می شود یا خیر.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار