استاندار خراسان رضوی گفت: حفظ و حراست از محیط زیست به عنوان میراث مشترک بشریت باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در همایش دوچرخه سواری که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، افزود: این مهم فراتر از شهرها، کشورها و قاره ها به عنوان یک موضوع جهانی مطرح است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی گفت: آثار منفی ریزگردها در آلودگی محیط زیست و ناپاک شده هوا از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و در سطح گسترده ای نمود می باید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای داشتن محیط زیست سالم و هوایی پاک در کنار دستگاه های اجرایی به مشارکت شهروندان نیاز داریم، افزود: این همایش در روز هوای پاک حرکتی نمادین با هدف نهادینه کردن فرهنگ استفاده از دوچرخه در عبور و مرورهای شهری است.

رشیدیان گفت: با توسعه اقدامات شهرداری در ایجاد مسیرهای تردد دوچرخه سواران، افزایش تعداد ایستگاه های دوچرخه در کنار انجام اقداماتی برای گسترش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بین شهروندان، به داشتن محیط زیست سالم کمک شایان توجهی می کند.

وی با اشاره به اینکه این همایش بطور همزمان در شهرهای مشهد، قوچان، برسکن، چناران، نیشابور، گناباد، خواف و زاوه برگزار شد، افزود: باید با توسعه تعاملات بین دستگاه های اجرایی با شهروندان زمینه پاکیزگی هوا و بهبود سلامت محیط زیست بیش از پیش فراهم شود.

در تقویم رسمی کشور 29 دی به عنوان روز جهانی " هوای پاک " نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.