بدن برای حفظ گرمای داخلی و فعالیت‌ انرژی بیشتری را در فصول سرد مصرف می‌کند.

بسکی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به میزان کالری مصرفی در نیمه دوم سال اظهار داشت: برای این که سیستم دفاعی بدن قوی باشد باید به مقدار کافی کالری مصرف شود تا درون بدن انرژی مناسب برای فعالیت‌های روزانه فرد وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در فصول سرد سال به علت این که انرژی بیشتری برای گرم نگه داشتن اعضا و همچنین جریان خون در رگ‌های افراد برقرار باشد به ناچار توان بیشتری را صرف می‌کند و در نتیجه انسان به انرژی و کالری بیشتری نیازمند است.

این متخصص با بیان این که مصرف ادویه‌جات تند برای مجاری تنفسی و گوارشی مناسب است، افزود: خوردن غذاهای گرم و به ویژه تند سبب می‌شود که حرارت بدن بالاتر برود و سوخت‌و‌ساز و مصرف کالری بیش از روال عادی می‌شود و همین امر برای دستگاه گوارش و تنفسی در جهت پویا نگه داشتن و ضدعفونی جداره داخلی این دستگاه‌ سودمند است.

وی ابراز داشت: در فصول سرد برای داشتن توان و کالری لازم از مصرف سبزیجات و ویتامین‌های A,C نباید غافل شد زیرا این ویتامین‌ها سبب ایجاد حرارت و کالری در بدن می‌شود.

زاهدی ادامه داد: برای به دست آوردن توان کافی در زمستان مصرف کربوهیدرات‌‌ها و پروتئین‌ها به افراد کمک بزرگی می‌کند تا علاوه بر حفظ سلامتی بدن انرژی کافی را تأمین کند.

وی در پایان گفت: برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن مصرف شلغم و لبو به افراد کمک بزرگی می‌کند، طوری که این مواد نوعی پنی‌سیلین طبیعی بوده و مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار