عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکا باید تمام اموال بلوکه شده کشورمان را بدون هیچ گونه تصرفی پس دهد و هیچ سهمی در اموال ما ندارد.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طبق مفاد برجام باید همه تحریم‌های ضد ایرانی یکجا لغو شود، گفت: اجرای برجام از سوی طرف غربی با لغو تحریم‎های کشورمان آغاز می‌شود و اگر غیر از این باشد نقض برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی از زمان انعقاد توافق‌نامه برجام تاکنون خلل‌‌هایی را به منظور کارشکنی در اجرای این توافق‌نامه ایجاد کرده‌اند اظهار داشت: آنان هیچگاه از لفظ لغو تحریم‌ها سخنی به میان نیاورده‌اند و تاکیدشان صرفاً بر تعلیق تحریم‌ها است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری‌خواهان در قالب طرحی به کنگره آمریکا خواستار برداشت سهمی از اموال بلوکه شده کشورمان هستند تصریح کرد: آنان هیچ سهمی از اموال ایران ندارند و باید اموالی را که دزدیده‌اند، بازگردانند.

آقامحمدی افزود: اگر بناست که میان طرفین تفاهمی ایجاد شود باید تمام اموال غارت شده ایران بدون هیچ گونه تصرفی پس داده شود و ادعای سهم‌خواهی آنان از اموال به حق کشورمان قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: با اجرای برجام علاوه بر لغو تمام تحریم‌ها باید تمام موانع و مزاحمت‌هایی که آنان در برابر مبادلات تجاری، رفت‌وآمدها، سرمایه‌گذاری‌ها و بانک‌های ما ایجاد کرده‌اند به طور کامل برداشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار