عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: مسئولان خصوصی سازی کارخانه المهدی هرمزگان را زیر قیمت به نورچشمی‌ها سپرده‌اند.

ابوالقاسم جراره عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یک ناهماهنگی در سیاست‌های اقتصادی دولت اعم از بی‌ثباتی بازار ارز و بورس وجوددارد که نگران کننده است، اظهارداشت: کشور از طرفی دچار رکود در کسب و کار است و از سوی دیگر با تورم خردکننده‌ای روبرو شده و مردم امید خود را برای بهبود شرایط در دوران پسابرجام از دست داده‌اند.

جراره به دولت تذکر داد که با شفاف‌سازی، برنامه‌های خود را در دوران پس از برجام ارائه کند تا هرچه زودتر شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

او در ادامه به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: حوزه انتخابیه بنده (هرمزگان) تبدیل به گوشت قربانی شده است که هر روز قسمتی از آنرا جدا می‌کنند، فولادی که برای بندرعباس بود به اصفهان می‌دهند، معدن را به کرمان و آب استان را کسی دیگر می‌برد، کارخانه المهدی هرمزگان را زیر قیمت به نورچشمی‌ها می‌سپارند، مسئولان خصوصی‌سازی حاضر هستند که اموال خود را نیز همین طور ببخشند؟ گوش دولت در برابر این فریادهای من کر است. معضل بزرگ بندرعباس زمین‌خواری است، هرکسی دست بر زمینی می‌گذارد از قبل صاحب داشته. هرچه زودتر قوه قضائیه فکری بکند.

نماینده مردم هرمزگان در ادامه اظهار داشت: مسئولین باید هرچه زودتر به فکر مردم استان باشند. اگر قرار است که با قاچاق مبارزه شود، باید این برخورد ریشه‌ای باشد. در استان به مرزنشینان به دید قاچاقچی نگاه می‌کنند، این در حالیست که جوان بیکار این استان چه کاری باید انجام بدهد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه تصریح کرد: در زمینه‌های دیگر نیز بهره‌های این استان را مردم ساکن آن نمی‌دانند، از جمله در مسائل فرهنگی، هرکسی که نمی‌تواند کنسرت در سایر نقاط کشور برگزار کند، به این استان می‌آید، این در حالیست که هنرمندان بومی این استان قادر به برگزاری کنسرت نیستند.

او با خطاب قرار دادن مسئولین دولتی از آنها خواست در مقابل این مشکلات، به جای توهین و تهدید به دنبال پاسخگویی باشند و در ادامه تصریح کرد: مردم استان مشکلات بسیاری از جمله مشکل آب شرب، زمین، مسکن مهر و ... دارند، بیمارستان این استان نصفه کاره مانده و کسی پاسخگو نیست.

او با بیان مشکل ساخت اسکله در بندر که فواید تجاری و صیادی فراوانی را برای مردم آن منطقه به دنبال داشت، گفت: هم‌اکنون که بیش از نصف اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده و کار تا نیمه انجام شده است، سازمان محیط زیست اقدام به جلوگیری در ادامه کار کرده و می‌گوید: ساخت این اسکله برای محیط زیست منطقه خطرساز است. این سازمان محیط زیست چرا همان موقع این مشکل را بیان نکرد و گذاشت تا به امروز کار جلو رفته و پول بیت‌المال مصرف گردد. این سازمان، محیط زیست نیست، محیط ایست است.

جراره در پایان با بیان کوتاهی دولت در آبرسانی به روستاها که بسیاری از این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند، از مسئولین خواست که هرچه زودتر برای این استان تدبیری بیندیشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار