رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: استفاده نادرست از امکانات که منافع آیندگان را به خطر می‌اندازد در مصادیق جدید بی‌سوادی است.

باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر کسی که نتواند یاد بگیرد و آموخته‌های اشتباه خود را دور بریزد و برای یادگیری موضوعات جدید مقاومت کند از جنس بی‌سوادان جدید اطلاق می‌شود.  هر قابلیت و توانایی و مهارتی که منجر به زندگی بهتر شود به عنوان سواد اطلاق می‌شود و از آن‌جایی که شئون زندگی بهتر دائما در حال تغییر هستند بنابراین مصادیق سواد هم دائما در حال تغییر می‌باشند. 

وی ادامه داد: علاوه بر این 30 سال گذشته در تهران موضوع ترافیک و آلودگی های زیست محیطی و یا معضل زباله های بیمارستانی به شدتی که امروز با آن مواجه هستیم و درباره آن صحبت می‌شود وجود نداشته است. 

باقر زاده عنوان کرد: انسان‌هایی که توانایی مواجه درست و علمی با مسائل و مشکلات امروز را ندارند و یا اینکه از امکانات و موهبت های خدا به گونه‌ای استفاده می‌کنند که منافع آیندگان به خطر می‌افتد از مصادیق بی‌سوادی یا همان موج سوم بی‌سوادی است. 

وی بیان کرد: حضور برخی از فناوری ها روابط اعضای خانواده را با یکدیگر به شدت تحت تاثیر قرار داده و زمان مواجهه چهره به چهره و گفتگوهای بین اعضا را کاهش می‌دهد. 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع خانواده‌ای که پیش از این بصورت گروهی با یکدیگر در تعامل بودند در حال حاضر بصورت فردی حرکت می‌کنند و فرد‌گرایی آثار و پیامدهای روحی و روانی و عاطفی را ایجاد می‌کند و این موارد مصادیق جدید بی‌سوادی و یا موج جدیدی از بی‌سوادی است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار