معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه دولت و دانشگاه‌ها 1 تا 5 درصد در حوزه دندانپزشکی مشارکت دارند، گفت: میزان سرمایه گذاری در حوزه دندانپزشکی چالش اصلی این حوزه است.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علت نارضایتی جمعی از متخصصان دندانپزشکی از شرایط کاری خود، گفت: سرمایه‌گذاری دولتی و دانشگاهی برای حوزه دندانپزشکی در کشور بسیار کم است یعنی مشارکت دانشگاه‌ها و دولت در عرصه خدمات دندانپزشکی مردم بین 1 تا 5 درصد است لذا عملا حضور چندانی در این حوزه نداشته‌اند. 

وی افزود: بخش عمده‌ای از مردم کشور به علت هزینه‌ بالای خدمات دندانپزشکی به ویژه در بخش خصوصی امکان بهره‌مندی از این خدمات را ندارند به همین دلیل حدود 40 درصد از مردم برای دسترسی به خدمات دندانپزشکی در کشور دچار مشکل هستند. 

وی در ادامه گفت: دانشگاه‌ها با ایجاد کلینیک اعم از کلینیک‌های سطح یک دندانپزشکی یعنی خدمات اولیه دندانپزشکی در شهر و روستا و همچنین در قالب پلی کلینیک‌های تخصصی که در حال ساخت آن هستیم می توانند نقش موثری در کاهش مشکلات موجود در این حوزه داشته باشند. 

آقاجانی ضمن بیان اینکه اقدامات صورت گرفته با توجه به نیاز موجود بسیار اندک است،‌ گفت: باید همه‌ی مردم با هر سطح درآمدی که دارند بتوانند از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند گردند. برای رفع مشکل متخصصان دندانپزشکی نیز باید زیر ساختها را بهبود بخشیم که نیاز به ساخت مراکز و تجهیز آنها وجود دارد تا این افراد امکان کسب درآمد داشته باشند و مردم نیز خدمات را با هزینه کم دریافت کنند. 

وی در پایان ضمن تاکید بر پرچالش بودن عرصه دندانپزشکی با توجه به نبود سرمایه گذاری مناسب در این حوزه بیان کرد: وقتی پزشکان مجبور به ارائه خدمات به صورت تمام وقت باشند مردم نیز برای دریافت خدمات با مشکل مواجه می‌شوند و این یعنی اینکه سرمایه گذاری و برنامه ریزی جدی در این حوزه نداشته‌ایم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار