نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه مساله نماز گفت: با مراجعه به قرآن و سنت اهل بیت (ع) در می یابیم که در بین دستورات عبادی مکتب اسلام، مهمترین مساله درباره نماز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابطعمومی استانداری ، آیت الله سید یحیی جعفری در همایش استانی نماز با موضوع بیان دستاوردها، ادامه داد: براساس روایات نماز ستون دین است و اگر قبول شود، سایر اقدامات خیر نیز در درگاه خداوند قبول می شوند و اگر قبول نشود، سایر اعمال نیز قبول نخواهند شد.

وی تاکیدکرد: به هر میزان که بر روی موضوع نماز کار شود باز هم حق مطلب درباره این فریضه ادا نخواهد شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اهمیت مساله نماز به دلیل آثار مترتب بر آن است، گفت: مهمترین اثری که باید بر نماز مترتب باشد این است که باید از همه گناهان، سیئات و بدی ها اجتناب ورزیم.

وی تصریح کرد: اگر کسی به معنای واقعی نماز بخواند، اهل دروغ، خیانت و مواردی از این دست نخواهد بود و فردی درستکار، قابل اعتماد و منشا اثر خواهد بود.

آیت الله جعفری بیان کرد:در طول تاریخ اسلام فریضه بزرگ و ارزنده نماز منشا آثار خیر زیادی بوده است و بعد از این نیز همین گونه خواهد بود.

وی ادامه داد: در قرآن کریم مساله نماز همراه با زکات مطرح شده است و از آنجا که زکات مساله اقتصادی است می توان از این موضوع چنین برداشت کرد که اسلام هم به دنیای مردم و هم به اخلاق ، معنویت و ایمان مردم توجه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: کسانی که اهل نماز و زکات هستند و به آخرت اعتقاد دارند، افرادی اهل رستگاری و فلاح هستند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نماز ، مکتب ، اسلام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.