نمایندگان مجلس دهم باید چه موضوعی را اولویت اصلی خود قرار دهند؟

وضعیت اشتغال، معیشت، اعتیاد، ازدواج، شرایط تحصیلی و ... موضوعاتی است که درباره نقش مجلس در حل آنها می‌توان تفاسیر زیادی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی از روز 28 آذر ماه آغاز شد  تا پایان روز 4 دیماه ادامه یافت که تعداد ثبت نام کنندگان تا روز پایانی به 12 هزار و 123 نفر در سراسر کشور رسید.

فرآیند بررسی صلاحیت‌ها همچنان ادامه دارد و نتیجه تایید یا رد صلاحیت داوطلبان در 21 بهمن ماه در هر استان به صورت عمومی اعلام خواهد شد.

روز رای گیری یعنی 7 اسفند سال جاری، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هر ایرانی با سلیقه متفاوتی پای صندوق‌های رای می‌آید و به داوطلب مورد نظر خود رای می‌دهد، هر کدام از افراد جامعه از نماینده مورد نظرشان انتظار دارند به وعده‌هایی که قول انجامش را داده اند، عمل کنند.

در گذشته شاهد بودیم که برخی از داوطلبان در دوران تبلیغات انتخاباتی وعده‌هایی را به مردم می‌دادند که در حوزه مسئولیت یک نماینده نبوده و لذا طبیعتا نتوانسته‌اند به آنها عمل کنند، برخی دیگر هم پس از پیروزی در انتخابات به قول‌هایی که در حیطه کاری‌شان بوده است عمل نکرده‌اند.

در هر دوره‌ای کشور نیازهای خاص خودش را دارد که یک نماینده باید در حوزه مسئولیتش به رفع آنها بپردازد اما یک سوال در ذهن متبلور می‌شود، که در این دوره اولویت اصلی نمایندگان مجلس دهم باید چه موضوع و یا موضوعاتی باشد.

وضعیت اشتغال، معیشت مردم، اعتیاد، ازدواج، شرایط تحصیلی و ... موضوعاتی است که درباره هرکدام می‌توان تفاسیر و توضیحات زیادی ارائه داد.

وضعیت اقتصادی کشور شاید کلیدی ترین موضوع روز است که هر ایرانی به اهمیت توجه به آن تاکید دارد، از این رو باید در راستای تحقق اقتصاد مقاوتی، توجه به تولید داخلی، حل معضل بیکاری جوانان و ... اقدامات جدی صورت داد که در این میان نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی غیر قابل انکار است.

تامین امنیت کشور در حالی که منطقه خاورمیانه با آشوب و ناامنی مواجه است، یکی از موضوعات مهم است. نه تنها هر ایرانی بلکه هر فرد در اقصی نقاط دنیا حق خود می داند که در جامعه ای امن زندگی کند، مجلس شورای اسلامی میتواند با تصمیماتش به تامین هرچه بیشتر امنیت کشور کمک کند.

همچنین نمایندگان مجلس باید فارغ از گرایشات سیاسی، جناحی و گروهی به فعالیت اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین بپردازند تا عملکردی مثبت و قابل دفاع از خود به نمایش بگذراند.

مجلس شورای اسلامی، ایرانی کوچک است که از سراسر ایران نماینده و یا نماندگانی در آن حضور دارند که قطعا باید با عملکردشان موجب پیشرفت و ارتقای کشور در همه زمینه‌ها شوند.

پرداختن به چه مسائلی باید جزء اولویتهای کاری مجلس دهم باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال به سراغ برخی از شخصیت‌های سیاسی رفتیم که در ادامه پاسخ آنان را مطالعه خواهید کرد:

نمایندگان در مجلس دهم باید چه موضوعی را اولویت اصلی خود قرار دهند؟

حمیدرضا ترقی  عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: مهم‌ترین اقدام مجلس دهم باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد چرا که مردم امروزه بیش از هر موضوع دیگری نگران اقتصاد و معیشت خودشان هستند.

وی در ادامه تاکید می کند: مجلس دهم باید با گرایش حل مشکلات اقتصادی مردم شکل بگیرد و از این طریق باری از دوش آنان بردارد.


نمایندگان در مجلس دهم باید چه موضوعی را اولویت اصلی خود قرار دهند؟



محمدکاظم انبارلویی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اولویت‌ اصلی نمایندگان مجلس دهم تصریح می کند: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در دستور کار مجلس دهم باشد مقابله با تهدیداتی است که از سوی غرب و آمریکا به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای و دفاعی ایران مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یک نماینده باید در مقابل تهدیدها بایستد و شجاعانه در برابر زورگویی‌ها از منافع ملی دفاع کند، ادامه می دهد: خطر گروه‌ها و جریانات تکفیری در منطقه، امنیت ملی ما را تهدید می‌کند که یک نماینده باید درک درستی از تهدیدها داشته باشد.

انبارلویی تاکید می کند: مهمترین موضوعی که در مجلس باید مورد توجه قرار گیرد، پرداختن به نیازهای معیشتی و مطالبات اقتصادی مردم است، به ویژه محرومین و مستضعفین مشکلات عدیده‌ی معیشتی دارند که این معضل نیازمند تصمیم گیری کارآمد و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه دولت باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهد، می افزاید: مجلس نیز باید کمک کند تا با اجرای دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، مشکلات اقتصادی کشور هرروز کاهش یابد تا شاهد بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.