وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه باید با نگاهی علمی به مسئله آلودگی هوا توجه داشته باشیم، گفت: ما در مسئله حذف سرب از بنزین نشان دادیم که می‌توانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین همایش بین‌المللی مدیریت آلودگی هوا و صدا در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما ضمن بیان اینکه مساله سلامت مردم و پیشگیری از آسیب و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های مسئولین کشور است، گفت: شهرنشینی و مدرنیته عوارضی دارد که دامنگیر همه کشورها شده است، در بسیاری از کشورهای جهان بویژه شهرهای صنعتی مساله آلودگی هوا وجود دارد، که بخشی از آن از سوی سیاستمداران و کارشناسان غیر خبره لاینحل به نظر می‌رسد ولی اگر کار را به دست دانشگاهیان بدهیم، به نظر می‌رسد کار آسانی باشد. 

وی افزود: آمارهایی برای آلودگی هوا مربوط به سال گذشته دارم که ترجیح می دهم به جای بیان آنها در مورد بار بیماری که متوجه کشور شده است، صحبت کنم. آلودگی هوا چندین میلیارد دلار در سال به ما ضرر وارد می‌کند که بخش عمده‌ای از آن توسط خود مردم پرداخت می‌شود و بخشی از آن توسط وزارت بهداشت، به دلیل کاهش طول عمر و معلولیت‌های ایجاد شده در مراکز درمانی هزینه می‌گردد. 

وی در ادامه گفت: اکثر این آلودگی ها خودساخته است اگرچه تهران از نظر اقلیمی در شرایط استثنایی قرار دارد که آلودگی در آن تشدید می شود اما اگر به صورت علمی با این پدیده برخورد کنیم و تقصیر را به گردن یکدیگر نیندازیم می توانیم وضعیت آلودگی هوای تهران را بهتر کنیم.

وزیر بهداشت تاکید داشت: باید به جای نگاه سیاسی نگاه علمی داشته باشیم، همچنین به راهکارهایی که کشورهای موفق در مهار آلودگی هوا داشته‌اند، توجه کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص برنامه‌هایی که برای کاهش آلودگی هوا در برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شده است، گفت: با توجه به برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه برای کاهش آلودگی هوا به مجلس ارائه شده است، اگر دستگاه‌های اجرا کننده هر کدام 10 درصد از برنامه‌ها را نیز سالانه اجرا کنند، مشکل آلودگی هوا برطرف می‌شود، چراکه ما نشان داده‌ایم که می‌توانیم سرب را از بنزین حذف کنیم. بنابراین رفع آلودگی هوا شدنی است.

هاشمی ضمن تاکید بر همت جمعی برای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد: باید همت جمعی وجود داشته باشد. تا بتوانیم شاهد آسایش مردم و کاهش بار بیماری‌ها بویژه بیماری های اعصاب و روان باشیم. 

وی خاطر نشان کرد: روز گذشته استاندار کرمانشاه گزارشی از بارندگی و ریز گردها ارائه داد که نشان می‌دهد، میزان ریز گردها از 70 روز به 20 روز رسیده است. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۲ دی ۱۳۹۴
فروش خودرو با قیمت ۲۵میلیون یک افتخار و زرنگی محسوب نمیشه باید فکر اینجاشم میکردن که فروش چنین خودروهای غیراستاندارد آلودگی ببار میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۴
حمل ونقل عمومی متمرکز جامع تاکسی اتوبوس دور برگردان چراغ قرمز و.....گرفتار برخورد سلیقه‌ای و غیر یکسان میباشد و این قسمتی از راه حل است
آخرین اخبار