رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تنش میان تهران و ریاض، آن را تضعیف کننده روند حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشت: تنش پیش آمده میان ایران و عربستان می‌تواند به روند حل بحران سوریه و همچنین مبارزه با تروریسم لطمه بزند.

پوتین در بخش دوم از مصاحبه با روزنامه بیلد به سوالی در مورد اختلافات پیش آمده میان تهران و ریاض اشاره کرد و گفت: واضح است که این مسئله به تلاش‌ها برای حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم و همچنین روند متوقف کردن جریان پناهجویان به اروپا لطمه می‌زند.

وی در ادامه افزود: اما اینکه این مسئله به یک درگیری بزرگ منطقه‌ای منجر می‌شود یا خیر، نمی‌دانم. ترجیح می‌دهم در این باره نه صحبت کنم نه حتی به آن فکر کنم. ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و شراکتمان با عربستان هم باثبات است.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: بدون شک مسکو از اتفاقات پیش آمده،‌ متأسفیم؛ اما شما در کشورتان مجازات اعدام ندارید. با وجود دوره بسیار سختی که در دهه 1990 و اوایل 2000 داشتید، یعنی زمانی که روسیه با تروریسم مبارزه می‌کرد، ما مجازات اعدام را برچیدیم. در حال حاضر هیچ مجازات اعدامی در روسیه نیست. برخی از کشورها هستند که از مجازات اعدام استفاده می‌کنند، مانند عربستان سعودی، ایالات متحده و برخی دیگر. بابت این اتفاقات متأسفیم، به خصوص با توجه به اینکه آن روحانی از نیروی نظامی برای مبارزه با عربستان سعودی استفاده نکرده بود. با این حال، درست است که حمله به سفارتخانه‌ها در جهان امروزی غیرقابل قبول است. تا جایی که می‌دانم، مقامات ایرانی چندین نفر از مهاجمین را بازداشت کرده‌اند. اگر هرگونه مشارکت ما لازم باشد، ما کاملا آماده‌ایم هرآنچه لازم است برای حل هرچه سریعتر مسئله، انجام دهیم.

در پی اعدام شیخ "نمر النمر،" روحانی برجسته شیعه، در عربستان، روابط تهران و ریاض با تنش مواجه شد. رژیم آل سعود، شیخ نمر را به اتهام تلاش برای براندازی حکومت، در کنار تروریست‌های القاعده اعدام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار