دیوان عالی ونزوئلا در پی تایید اعتبارنامه سه نماینده مخالف مجلس که این دیوان ورود آنان به مجلس را منع کرده بود، اقدام مذکور را بی اعتبار دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرد تا زمانی که سه نماینده مورد مناقشه در کرسی های نمایندگی باشند، تمام اقداماتی که مجلس جدید انجام داده یا خواهد داد غیر قانونی و نامعتبر است.

این تصمیم و تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا در حالی است که مجلس جدید این کشور که مخالفان دولت اکثریت آن را در اختیار دارند، دولت نیکلاس مادورو را متهم می کنند که دیوان عالی را از متحدان خود انباشته است.

پس از آنکه مخالفان در انتخابات پارلمانی ماه گذشته حائز اکثریت کرسی های مجلس شدند، دیوان عالی به عنوان بازیگری قدرتمند ظاهر شده است.

یک هفته پیش از جلسه مجلس جدید، دیوان عالی ورود سه تن از نمایندگان مخالف را به مجلس ممنوع اعلام کرد که در صورت عملی شدن این خواسته اکثریت نیرومند دو سوم مخالفان از دست می رود.

«آنری راموس آلوپ» رئیس مجلس جدید ونزوئلا در نهایت اعتبارنامه این سه نماینده را به تصویب رساند که این اقدام نبردی سیاسی و حقوقی را آغاز کرده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار