رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: طی 9 ماه اخیر 28 متخلف صید و شکار در مناطق حفاظت‌شده گچساران دستگیر شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدال دیانتی‌نسب افزود : گچساران یکی از مناطق و شهرستان‌های وسیع از نظر مناطق حفاظت‌شده در سطح کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: گستره فعالیت اداره محیط زیست گچساران بسیار گسترده بوده که این امر سبب ایجاد برخی مشکلات برای مبارزه با صید و شکار غیرمجاز شده است اما با همه این مشکلات نیروهای اداره محیط زیست گچساران با تلاش مضاعف در حفظ و صیانت از محیط زیست این شهرستان گام بر می‌دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد: مناطق حفاظت‌شده گچساران دارای گونه‌های متنوع و نادر گیاهی و حیوانی بوده که یکی از سرمایه‌های مهم زیست‌محیطی کشور به شمار می‌رود.

دیانتی‌نسب گفت: طی 9 ماه اخیر 97 دفترچه شناسایی شکارچیان به ارزش 5 میلیون و 995 هزار ریال صادر شده است.

وی با اشاره به تنوع مناطق حفاظت‌شده و گونه‌های مختلف حیوانی از جمله ماهی افزود:  طی این مدت 34 برگ پروانه صید ماهی با قلاب به ارزش یک‌میلیون و 700 هزار ریال صادر شده است، در این خصوص دو فقره پروانه صید ماهی با تور پرتابی نیز به ارزش 3 میلیون ریال صادر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران از دستگیری 28 متخلف طی 9 ماه اخیر خبر داد و گفت: این افراد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند و پرونده آنها نیز تا حصول نتیجه پیگیری شد، از این تعداد شکارچی متخلف 16 قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: مبلغ جریمه این 28 شکارچی متخلف افزون بر 58 میلیون و 800 هزار ریال بوده که از طریق قانونی از آنها اخذ شد.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: دستگیری ، شکارچی ، متخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.