مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری تنش‌های آبی که در برخی شهرهای استان از جمله یاسوج وجود دارد، گفت: امیدواریم تخصیص‌های نامناسب سد کوثر در سد تنگ‌سرخ تکرار نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی لدنی با اشاره به اینکه در طی سال‌جاری چند بارش خوب در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم، اظهار کرد: همچنان نسبت به نرم بارندگی کشور پایین‌تر هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در چند سال اخیر خشکسالی‌هایی داشته‌ایم که اثرگذار بوده است.

وی گفت: در سال‌هایی که بارش‌های خوب و بهتری داشته‌ایم بخشی از کمبودهای سال‌های قبل جبران شده است که تاکنون بارش‌ها در استان امیدوارکننده بوده است.

لدنی در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکلاتی که در طول سال گذشته از بابت کم‌بارشی برای استان و به خصوص شهر یاسوج پیش آمده، اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری دو چاه آب شهر یاسوج یکی در منطقه مهریان دچار خشکیدگی و دیگری در منطقه چم‌گنجشکی دچار مشکل افت سطح آب شد.

مدیرعامل آبفای استان گفت: مشکلات ما در فصولی مانند تابستان و ماه‌هایی مانند آذرماه است که با مشکل کم‌آبی بیش از سایر ماه‌ها و فصل‌ها روبرو هستیم که امیدواریم با بارندگی خوب امسال این بخش از افت سطح آب چاه‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه استفاده از آب سدها یکی از راه‌های تأمین آب شهرهای استان است، گفت: با توجه به تخصیص‌های نامناسبی که از سد کوثر داشتیم امیدواریم که در سد تنگ‌سرخ و در آینده چنین مشکلی را نداشته باشیم.

لدنی با تأکید بر این موضوع که ممکن است تا 10 سال دیگر هم سد تنگ سرخ به مرحله بهره‌برداری نرسد، خاطرنشان کرد: باید فکری به حال تأمین آب شهر یاسوج کنیم که مهم‌ترین راه، استفاده از تصفیه‌خانه شهر یاسوج برای تصفیه آب رود بشار است.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی برای اجرای این طرح در شهر یاسوج و در کنار رود بشار در نظر گرفته شده است از نیاز به اعتبارات 6 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی این تصفیه‌خانه سخن به میان آورد

انتهای پیام /س
برچسب ها: تخصیص ، سد ، تنگ سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.