زاهدان ؛

کاهش تصادفات منجر به فوت در استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی: در 9 ماه نخست سالجاری تصادم های منجر به فوت هفت درصد و منجر به خسارت نیز 2 درصد نسبت به سال قبل در سطح استان کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از زاهدان، سرهنگ ابوالحسن ملکی افزود : با توجه به پیشرفت های کنونی فناوری و علم، استفاده بهینه و مناسب از وسایل نقلیه تنها از طریق فرهنگ سازی مناسب امکان پذیر است.

وی تصریح کرد : بیشترین تصادف های منجر به فوت در 9 ماه نخست سالجاری در شهرستان های مهرستان، نیکشهر، ایرانشهر و سراوان بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمارها بیشترین تصادم های حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی مربوط به موتور سواران بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جرایم راهنمایی ورانندگی درون شهری مربوط به کمربند و کلاه ایمنی است خاطرنشان کرد : بیشترین تخلفات ساکن، مربوط به پارک دوبل و سد معبر و بیشترین تخلفات درحال حرکت نیز مربوط به نبستن کمربند ایمنی و توجه نکردن به جلو در حوزه درون شهری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار موجود بیشترین جرایم درون شهری این استان مربوط به نبستن کمربند ایمنی و نداشتن کلاه ایمنی است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که فرهنگ سازی به تنهایی کافی نیست و باید در کنار آن برخی جرایم نیز برای افراد متخلف لحاظ شود.

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان عنوان کرد :  برای بهبود سطح کیفی گواهینامه های رانندگی، نظارت بیشتر بر آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی در دستور کار است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: پلیس ، راهور ، کاهش ، منجر ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.