مانور اطفای حريق در پايانه های نفتی منطقه ويژه اقتصادی بندر امام خمينی برگزار شد.

برگزاری مانور اطفای حریق در بندر امام خمینیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این مانور با هدف ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت های بخش خصوصی و سنجش میزان تعاملات آنان برگزار شد .

ابوطالب گرایلو با بیان اینکه ارتقای سطح ایمنی پایانه های نفتی با توجه به سطح ریسک های ایمنی و محیط زیستی و احتمال وقوع حریق های گسترده در مراحل مختلف فرآیند تخلیه و بارگیری و نگهداری این نوع فرآورده ها لازم و ضروری است افزود: در این مانور کارکنان بخش خصوصی و نیروهای عملیاتی مرکز آتش نشانی ضمن اجرای مراحل مختلف سناریوی مانور، توانایی گروهی و آمادگی تجهیزاتی خود را جهت مقابله با بحران های ناشی از حریق و همچنین مدیریت ابعاد و پیامدهای آن را در معرض آزمایش قرار دادند.

وی اظهارداشت: واکنش سریع در هنگام وقوع حریق، اتخاذ اقدامات مناسب فردی و گروهی، هماهنگی با سایر نیروهای عملیاتی و تمرین مهارت در اطفاء حریق و خنک سازی مخازن نفتی را از جمله بخش های مختلف این عملیات تمرینی برشمرد و افزود: کارشناسان پس از مشاهده مراحل مختلف اجرای مانور، به بررسی و ارزیابی شایستگی و عملکرد نیروهای عمل کننده پرداختند.

با ایجاد زیر ساخت های مناسب و ایمن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و استقبال بخش خصوصی از فعالیت های ترانزیتی مواد نفتی، این مجتمع بندری توانسته است با مدیریت مطلوب طی سال های اخیر به طور متوالی رتبه نخست ترانزیت مواد نفتی را در بین مرزهای خروجی کشور به خود اختصاص دهد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی از طریق آبراه خورموسی به طول 42 مایل دریایی(حـــدود 78 کیلومتر) به شمال غربی خلیج فارس و آب های آزاد متصل می گردد و سالانه پذیرای بیش از 1500 فروند کشتی پهن پیکر اقیانوس پیما است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.