رئیس اداره دامپزشکی اهواز؛ بیش از 2 میلیون قطعه در 9 ماهه نخست سال جاری در مرغداری های اهواز جوجه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،منصور موسوی‌نسب گفت:  84 مرغداری فعال در اهواز وجود دارد که با افزایش نظارت و اجرای صحیح واکسیناسیون در سطح مرغداری‌ها، در مجموع تعداد دو میلیون و صد قطعه جوجه  تاکنون  وارد مرغداری های شهرستان شده است.

موسوی نسب افزود: تمام مرغداری های اهواز نسبت به واکسینه نمودن جوجه ها علیه بیماری های  آنفلوانزا ، نیوکاسل ، برونشیت و گامبورو  اقدام نموده اند.

وی با بیان اینکه بیماریهای ذکر شده  بیماریهای ویروسی هستند که بروز هرکدام به تنهایی می تواند ضرر و زیان جبران ناپذیری را به یک مرغداری وارد نماید تاکید کرد: تمام مراحل جوجه ریزی از زمان حمل آن از استان مبدا تا ورود به مرغداری و مدت دوره پرورش و زمان کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور تا رسیدن به دست مصرف کننده  در سیستم ها ی نرم افزاری ثبت شده و تحت نظارت و بازرسیهای مستمر کارشناسان دامپزشکی قرار می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز در پایان گفت: مرغداران ضمن اجرا و رعایت صحیح موارد بیوسکوریتی که نقش مهمی در کاهش تلفات مرغداری‌ها دارد، نسبت به اعمال مدیریت‌های صحیح به منظور افزایش تولید تلاش کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.