دو‌و‌میدانی کار المپیکی ایران گفت: پیشنهاد پناهندگی دارم ولی دوست دارم با پرچم ایران در مسابقات ماراتن المپیک 2016 برزیل حاضر شوم.

مرادی: پیشنهاد پناهندگی دارم/ فدراسیون دو‌و‌میدانی نگاه ملی ندارد
جعفر مرادی در گفتگو با خبرنگار  حوزه پایه‌و‌آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اختلافاتش با فدراسیون دو‌و‌میدانی اظهار کرد: قبل از آنکه در مسابقات ماراتن دبی شرکت کنم رئیس فدراسیون دو‌و‌میدانی گفته بود که جعفر مرادی توهم دارد و نمی‌تواند سهمیه المپیک بگیرد و فدراسیون روی وی سرمایه‌گذاری نمی‌کند ولی من با هزینه‌های شخصی خود در این مسابقات شرکت کردم و نخستین سهمیه ماراتن تاریخ دو‌و‌میدانی کشور را کسب کردم، با این امید که فدراسیون هزینه‌های من را پرداخت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه فدراسیون دو‌و‌میدانی اعلام کرده که هیچ هزینه‌ای به من نمی‌دهد، به دلیل اینکه هیچ شغلی ندارم، از نظر مالی زیر فشار هستم. به مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌ام تا پرداخت هزینه‌های قبلی اردوهایم، هیچ همکاری با آنها نخواهم داشت.

جعفر مرادی درباره مطرح شدن مسئله پناهندگی‌اش افزود: طبق قوانین المپیک، سهمیه‌های دو‌و‌میدانی شخصی است و فقط من اجازه شرکت در المپیک 2016 را دارم و بعد از آنکه در خرداد ماه سال جاری توانستم در مسابقه دوی ماراتن سوئد نایب قهرمان شوم مسئولان سوئدی پیشنهاد دادند سالی 3 هزار دلار حقوق می‌دهند و با پرچم این کشور در المپیک 2016 شرکت کنم که هیچ جوابی به آنها نداده‌ام چرا دوست دارم با پرچم کشورم در المپیک شرکت کنم ولی گویا مسئولان فعلی فدراسیون دو‌و‌میدانی با کارشکنی، درصدد  هستند من با پرچم کشور دیگری در المپیک شرکت کنم.

المپیک 2016 ریو حاضر خواهد شد و قوانین المپیک این اجازه را به ورزشکاران می‌دهد که با پرچم IOC در مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار