استاندار خراسان رضوی با تاکید بر چرخه مالی قاچاق کالا، اقتصاد جرم را اولویت نخست مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر لزوم توجه به چرخه مالی قاچاق کالا، گفت: توجه به اقتصاد جرم باید اولویت نخست مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گیرد.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله نکات محوری مورد نظر در تدوین برنامه ششم توسعه است، افزود: با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و بررسی راهکارهای تحقق این مهم در کمیته فرهنگی می توان با قاچاق کالاهای خارجی مقابله کرد.

وی تاکید کرد: آسیب شناسی مشکلات موجود با استفاده از ظرفیت متخصصان و صاحب نظران از دیگر راهکارهای مقابله با قاچاق کالا و ارز است که باید زمینه تولید محصولات داخلی متناسب با نیازهای روز مصرف کنندگان و به ویژه نسل جوان در این خصوص فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تهیه طرح های پژوهشی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آسیب شناسی مصرف این گونه محصولات، تصریح کرد: می توان با توسعه تعاملات از ظرفیت مراکز آموزش عالی استان در این حوزه نیز بهره برد.

رشیدیان افزود: با آگاه سازی مردم زمینه برای مقابله با استفاده از کالاهای قاچاق بهداشتی و غذایی که با سلامت افراد و خانواده ها در ارتباط است بیش از پیش فراهم می شود.

وی برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی کمیته های ذیل این کمیسیون با هدف مشخص کردن اولویت های سال 95 را در راستای حفظ سلامت جسمی و روحی و تداوم اشتغال داخلی ضروری دانست و از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواست تا نسبت به بررسی راهکارهای هوشمندسازی ایستگاه های ایست بازرسی اقدام نماید تا بدین ترتیب مقابله با قاچاق کالا در محورهای شریانی استان تشدید شود.

بررسی راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی اداره کل تعزیرات در شهرستان ها، پیگیری میزان اجرای مصوبات قبل از هر جلسه کمیسیون توسط دبیرخانه، ارائه نتایج طرح پیمایش و اثرات آن در کاهش مصرف و قاچاق سوخت، مباحث مربوط به فروش سوخت به مرزنشینان، عدم اجرای طرح های حساسیت‌زا در سه ماهه آخر سال و آسیب شناسی علل کاهش کشفیات مرزبانی و افزایش کشفیات مشروبات الکی از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به بررسی اقدامات کمیسیون و میزان کشفیات کالاهای قاچاق در استان طی هشت ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی اقلام مکشوفه در این مدت بیش از هزار و 470میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 150 درصد رشد داشته است.

سید محسن صادقی از موفقیت اجرای دو طرح پیماشی درخصوص سوخت مرزنشینان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ها در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.5 درصد کاهش مصرف نفت و گاز را داشته ایم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.