مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از صدور یک هزار و 39 عنوان مجوز چاپ کتاب در استان در نه ماهه سال 94 خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛ صفی‌پور گفت: در طول نه ماهه سال 94 در دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب این اداره کل یک هزار و 172 عنوان کتاب بررسی  شده که یک هزار و 39 عنوان کتاب مجوز چاپ دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در مقایسه تعداد مجوزهای صادره نسبت به سال 93 که 930 عنوان کتاب را شامل می‌شد این رقم در سال 94 به 1039 تغییر یافته و افزایش 25 درصدی را نشان می‌دهد.

صفی پور تعداد کتابهای منتشر شده در سال 94 را شامل 944 عنوان و در سال 93 شامل 878 عنوان برشمرد.

وی افزود: موضوع کتابهای منتشر شده در زمینه ادبیات،‌فنی و مهندسی، تاریخ، جغرافی، ‌مذهب،‌ علوم اجتماعی،‌ هنر، کودک و نوجوان،‌ کمک درسی و زبان است.

صفی پور گفت: آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی رسالت خطیری است که مولفان و پدیدآورندگان کتاب بر عهده دارند و در جهانی که کتاب در تعامل با پیشرفت علم و فناوری و روند رو به تزاید فضاهای مجازی است، پدیدآورندگان گنجینه‌‌های ارزشمند کتاب باید به گونه‌ای عمل کنند که جایگاه رفیع آن را حفظ کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه صدور مجوز کتاب از سال 79 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده است،‌تاکید کرد: صدور مجوز چاپ و نشر کتاب توسط کارشناسان اهل قلم و خبره حوزه نشر در این استان انجام می‌گیرد و با توجه به توان بالای استان در این حوزه، برای استانهای همجوار ازجمله آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل نیز ارائه خدمات شده و استانهای قم و تهران نیز از توان کارشناسی استان آذربایجان‌شرقی در پاره‌ای از زمینه‌ها بهره می‌گیرند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.