رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از اختصاص نزدیک به 30 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به شهرستان ملکان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این اعتبار برای اجرای 101 پروژه عمرانی صرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهبودی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملکان گفت: وجود این تعداد پروژه در یک شهرستان از دید توسعه دولتی و در شرایط فعلی که دولت با محدودیت منابع مواجه است مطلوب نیست، چرا که تعداد پروژه‌های عمرانی لزوما منجر به توسعه نمی‌شود.

وی افزود: مدیریت نرم‌افزاری، هماهنگی مسئولان و افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی مردم الزامات توسعه هستند که اگر تحقق یابد مسایل فیزیکی و سخت‌افزاری نیز به دنبال آن حل خواهد شد.

فرماندار ملکان هم در این نشست گزارشی از وضعیت شاخص‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان، همچنین اقدامات انجام یافته طی دو سال گذشته و عملکرد سند تدبیر توسعه شهرستان ارایه کرد.

جهانگیر اسکندرزاده از اجرای 19 طرح هادی روستایی، آبرسانی به 10 روستا، اجرای شش کیلومتر شبکه فاضلاب، احداث 8 خانه بهداشت روستایی و اجرای آبیاری تحت فشار در 100 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در دو سال اخیر خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات و نیازهای شهرستان ملکان، خواستار احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، سامان‌دهی سایت مسکن مهر، واگذاری اراضی گلخانه‌ای، استمهال وام‌های کشاورزی، احداث راه اصلی ملکان به لیلان، توسعه اورژانس بیمارستان و تکمیل مصلای ملکان شد.

اسکندرزاده همچنین با ارایه گزارشی از روند پیشرفت اجرای سند تدبیر توسعه شهرستان ملکان شامل چهار هسته کلیدی اصلاح الگوی کشت، بهره‌برداری بهینه از باغات انگور، توسعه صنایع تبدیلی و توسعه صنایع فولادی و معدنی، عدم ارایه تسهیلات بانکی را مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران طرح‌های پیش‌بینی شده در این سند ذکر کرد.

امام جمعه و نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی هم به بیان برخی از مسایل و مشکلات این شهرستان پرداختند و سپس مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص مشکلات مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کردند.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.