رئیس واحد علوم تحقیقات با بیان اینکه فعالیت واحد دانشگاهی بر تحصیلات تکمیلی متمرکز شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی عباسپور رئیس واحد علوم تحقیقات در دیدار با هیاتی از دانشگاه علوم انسانی قرقیزستان به مراکز آموزشی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی برای آماده سازی فضایی مناسب فعالیت علمی دانشجویان اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به مرزهای دانش و پیشرفت تکنولوژی نیازمند همکاری های بین المللی هستیم. براین اساس برقراری روابط علمی با سایر دانشگاه های دنیا را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی از برقراری ارتباطات علمی و فرهنگی بین المللی از جمله تبادل استاد و دانشجو، ایجاد فرصت مطالعاتی و برگزاری دوره های پسادکتری استقبال کرد و گفت: برای گسترش همکاری های علمی با دانشگاه های منطقه و کشورهای همسایه اولویت خاصی قائل هستیم تا با این همکاری های دو و چندجانبه موجبات پیشرفت بیشتر کشورهای منطقه فراهم شود و بتوانیم معضلات و مسائل این کشورها را با همکاری دانشگاه های منطقه حل و فصل کنیم.

رئیس واحد علوم تحقیقات به نقاط فرهنگی و تاریخی مشترک ایران و قرقیزستان اشاره کرد و ادامه داد: این نقاط مشترک بستر خوبی برای گسترش همکاری های علمی و فرهنگی میان دو کشور خواهد بود.

موسایف عبدالله عنایتویچ رئیس دانشگاه علوم انسانی بیشکک قرقیزستان در این نشست گفت: دانشگاه بیشکک با ۱۰ هزار دانشجو در حوزه های علوم انسانی، زبان شناسی، کامپیوتر، زبان، مدیریت و اقتصاد فعالیت های گسترده ای دارد.

وی گفت: این دانشگاه تمایل به گسترش همکاری های علمی و فرهنگی خود با کشورهای منطقه دارد و به ۱۶ زبان زنده دنیا در این دانشگاه تدریس صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم انسانی بیشکک قرقیزستان گفت: دانشجویان زبان شناسی ما به خصوص در رشته های زبان کره ای، ژاپنی و چینی برای تحصیلات تکمیلی به کشورهای مربوطه سفر می کنند.  

موسایف عبدالله تصریح کرد: در حال حاضر ایران در مقطع پر تحرکی از جنبه های علمی، تحقیقاتی و سیاسی قرار دارد و واحد علوم و تحقیقات، نقش برجسته ای در این تحرکات می تواند ایفا کند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار