دکتر عباسپور از ایجاد تکنولوژی پلاسما در مرکز فیزیک پلاسمای دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات خبر داد.

دکتر مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تکنولوژی پلاسما یک تکنولوژی است که در آن مواد زائد و زباله در دمای 2500 درجه سانتیگراد سوزانده می‌شود. سوزاندن زباله در دمای معمولی آلاینده تولید می‌کند که این خودش مشکل آفرین است اما تکنولوژی این پلاسما این مشکل را برطرف کرده است. به طوری که دیگر آلاینده‌ای تولید نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این تکنولوژی در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات به ثمر رسیده است و طبق صحبت‌هایی که در شهرهای شمالی برای استفاده از آن شده در نظر داریم ابتدا این طرح را به صورت پایلوت در مناطق شمالی کشور راه‌اندازی کنیم.

دکتر عباسپور با اشاره به اینکه در مناطق شمالی کشور به علت بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی دفن زباله همیشه دچار مشکل است تصریح کرد: این طرح از لحاظ سطح ، آب‌های زیرزمینی در شهرهای شمالی بسیار کارآمد خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: تکنولوژی پلاسما به 2 دلیل در این واحد اهمیت دارد اول اینکه استفاده از آن در جهت رفع مشکلات کشور مثمر ثمر است و دوم اینکه دانشگاه آزاد در حوزه فعالیتهای شرکت‌های دانش‌بنیان در صدد سرمایه‌گذاری است تا تکیه را به شهریه کمتر کند و بتواند در این زمینه هم دانشجویان را از تسهیلات بهره‌مند کند و هم در سطوح بالاتری فعالیت کنند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار