وزارت دارایی هند پرداخت‌های نفتی این کشور به ایران را مشروط بر اینکه 100 درصد با روپیه انجام شود، از مالیات معاف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیک تایمز، وزارت دارایی هند پرداخت‌های نفتی خود به ایران را به شرط آنکه تمام آن با روپیه صورت بگیرد، از تخصیص مالیات معاف کرد. پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و بسته شدن راه‌های انتقال پول به این کشور، از سال 2012 (1391) تا کنون، دهلی 45 درصد از پرداخت‌های نفتی خود به تهران را با روپیه انجام می‌دهد. مابقی این مبالغ به صورت بدهی هند به ایران باقی خواهد ماند تا زمانی که انتقال پول به این کشور میسر شود.

از ژوئن سال گذشته (30 روز منتهی به 9 مرداد)، ایران توافق کرد تمام مبلغ حاصل از فروش نفت خود به هند را بصورت روپیه دریافت کند؛ اما خواستار تخفیف 40 درصدی مالیات اختصاص یافته بر آن شد. یک مقام ارشد هند از تمایل مقامات این کشور برای پذیرفتن این خواسته ایران خبر داد و در این خصوص گفت: به دنبال بدست آوردن تأیید کابینه برای معافیت مالیاتی شرکت ملی نفت ایران هستیم. در بودجه سال 2012 که 45 درصد پرداخت نفتی ما به تهران با روپیه انجام می‌شد، پالایشگاه‌های هندی از مالیات معاف بودند.

در حال حاضر پالایشگاه‌های هندی 5.8 میلیارد دلار به ایران بدهکار هستند. به نظر می‌رسد اکنون که راه‌های تازه‌ای از تجارت در آستانه باز شدن بر روی ایران است و انتقال ارزهای قابل معامله‌تری مانند دلار و یورو برای این کشور ممکن خواهد شد، تهران دیگر چندان مشتاق به فروش نفت در ازای روپیه نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار