روایت سینمایی عباس غزالی در جشنواره فیلم فجر 34/ از «دلبری» تا «قیچی»

عباس غزالی دو فیلم «قیچی» و «دلبری» را در نوع خود متفاوت خواند و این را دلیل انتخابشان از طرف هیات انتخاب جشنواره فجر دانست.

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با فیلم «دلبری» در بخش سودای سیمرغ و فیلم «قیچی» در بخش هنر و تجربه‌ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژگی‌هایی که باعث شد این دو فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کنند، گفت: جدا از شعار و بحث‌های شعاری، خدا را شکر می‌کنم در این موقعیت قرار دارم و روز به روز اتفاقات خوبی در زندگی هنری من می‌افتد.

وی افزود: «دلبری» از جمله فیلم‌هایی است  که  قرار بود سال گذشته در جشنواره فیلم فجر شرکت کند و تمایل داشتم، در کنار «اعترافات ذهن خطرناک من» ارزیابی شود و از طرفی داشتن دو فیلم در بخش سودای سیمرغ برای من اتفاق خوبی بود که بنا به دلایلی به بخش سودای سیمرغ نرسید و مطمئنا حکمتی در کار بوده است،. به نظرم «دلبری» به خاطر کیفیت و متفاوت بودن از جهت فیلمنامه، نگاه و نوع پرداخت از جمله فیلم‌هایی است که به دل من نشسته و عطر و بوی خاص خودش را دارد و در بین بیست و دو فیلم خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: قصه «دلبری» در دو ساعت و تک لوکیشن و با تعداد محدودی بازیگر می‌گذرد و این موضوع ارزش و دیدگاهش را روایت می‌کند. البته خود کاراکتری که به من دادند، بسیار ارزشمند و در راستای اهدافم بود. این نقش متفاوت‌ترین نقش مثبتی است که تا به امروز بازی کردم و خارج از مسائل فنیف تقدس خاصی دارد که همیشه تمایل داشتم فرصتی پیش بیاید تا بتوانم با این گونه نقش‌ها نسبت به افرادی که برای ما ارزشمند هستند، ادای دین کنم.

 غزالی تصریح کرد: در مورد فیلم «قیچی» نیز بگویم که این فیلم برای من دوست‌داشتنی است. یعنی همین که به جشنواره راه پیدا کرد، به اندازه جایزه گرفتن لذت‌بخش بود. چون من به همراه کلیه عوامل با انگیزه بالا زحمات زیادی کشیدیم و ویژگی‌ فیلم می‌طلبد که با سختی‌های فراوان اما دلچسب، دست و پنجه نرم کنیم. البته ساخت همه فیلم‌ها مستلزم زحمت کشیدن است؛ اما برخی از آن‌ها به خاطر موضوع، لوکیشن‌ها و نقش‌های سخت‌تری را می‌طلبد که «قیچی» از جمله آن‌ها بود.

وی افزود: نقش من و فیلم «قیچی» شبیه به هیچ کدام از فیلم‌های ایرانی که ساخته شده نیست، نقش من شخصیت‌محور و از شروع تا پایان فراز و نشیب‌ و پیچیدگی‌های فراوانی دارد. به نحوی که تماشاگر را تا انتها با خود همراه می‌کند. لک‌زاده نیز از جمله کارگردان‌های جوان، خوش ذوق و با استعداد است که این را در فیلم‌های کوتاه خود ثابت کرده است.

غزالی در مورد کیفیت جشنواره امسال فیلم فجر عنوان کرد: چیزی که برای من مشهود و روشن است، تنوع در آثار و کیفیت رو به جلویی است که در جشنواره امسال طبق مشاهدات و گفته‌های همکاران وجود دارد، در لیست فیلم‌های منتخب نام‌های جوان و با استعداد و فعال تا پیشکسوتان حرفه‌ای در بخش‌های مختلف دیده می‌شود و این برای من بسیار خوشایند و هیجان‌انگیز است و به طور قطع برای سینما و مخاطبان نیز رضایت‌بخش خواهد بود و می‌تواند نویدی برای داشتن سالی پر بار در سینمای ایران باشد.

غزالی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم برای سینمای ایران تلاش کنیم و روز به روز شاهد پویایی آن باشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار