روزشمار جشنواره فجر؛

فرهاد توحیدی: همکاری با کمال تبریزی و منوچهر محمدی لذت‌بخش است

«امکان مینا» فیلمی است که بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال راه یافته و نویسنده این اثر فرهاد توحیدی نیست.

فرهاد توحیدی: همکاری با کمال تبریزی و منوچهر محمدی لذت بخش استفرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه «امکان مینا» آخرین اثر کمال تبریزی که به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر 34 راه پیدا کرده است در گفتگو  با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد ایده اولیه این فیلم و محتوای آن گفت: این ایده توسط منوچهر محمدی به من پیشنهاد شد که من از این ایده استقبال کردم و بعد از چند جلسه‌ای که با منوچهر محمدی و کمال  تبریزی داشتم اواخر بهار این فیلم نامه در پنج نسخه تدوین شد و بعد از آن کار کلید خورد. من بنیاد قصه را دوست دارم چون یک عاشقانه زیباست که در دهه 60 می‌گذرد.
 
وی همچنین در مورد کار با کمال تبریزی و منوچهر محمدی بیان کرد: چند بار قرار شد که با این دو نفر کار کنم که به دلایلی این فرصت از بین رفت، البته با تبریزی در فیلم «گاهی به آسمان نگاه کن» سابقه همکاری داشته‌ام. کار کردن با محمدی و تبریزی بسیار لذت بخش است به دلیل این که این دو نفر بسیار فنی و کارشناسانه به موضوع نگاه می‌کنند و به راحتی می‌شود با آنها کار کرد. اصل فیلم نامه را به خوبی درک می‌کند و اگر نظری در مورد آن دارد، از فهم اثر بر می‌آید و این روش او بسیار درست و اصولیست.
 
نویسنده «امکان مینا» در مورد کیفیت فیلمنامه‌ها در ایران و انتقاد همیشگی به نویسنده بیان کرد: نویسنده مسئولیت فیلم نامه را بر عهده دارد، اما باید بدانیم که هزار اما و اگر وجود دارد که دست و پای او را می‌بندد و یک سری ملاحظات وجود دارد که خلاقیت را از او می‌گبرد، اما در بعضی از موارد نیز فیلم نامه‌ها نیز نقص دارند. اگر یک فیلم نامه ساختار درستی داشته باشد و به جای این که ماجرا محور باشد، شخصیت محور باشد تا حدودی وضعیت بهتر خواهد شد و  داستان را می‌توان کنترل کرد.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار