معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی از جمله پذیرش دکتری برای ورودی‌های ۹۵ قابل اجرا نیست.

شریعتی معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به تازگی به تصویب مجلس رسیده است که با وجود تصویب کلیات طرح، برخی مواد آن برای بررسی و رفع ابهام از صحن علنی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد. در ‌‌نهایت نمایندگان به تشکیل شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و نحوه پذیرش دانشجویان دکتری رأی موافق دادند. در حال حاضر تنها بند مربوط به سهمیه‌های قانونی مندرج برای مقاطع تحصیلات تکمیلی به تصویب نهایی نرسیده است. 

وی بیان کرد: طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی و مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری در مجلس مطرح شده اما هنوز نهایی نشده است. مطمئن هستیم که این طرح برای وردی‌های ۹۵ قابل اجرا نبوده و برای ورودی‌های ۹۶ اجرایی خواهد شد و در صورت نهایی و ابلاغ شدن، برای وزارت علوم لازم الاجرا خواهد بود. 

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص این طرح برای ورودی‌های ۹۵ در پایان خاطر نشان کرد: برای ورودی‌های ۹۵‌‌ همان روال سابق اعلام شده اجرا می‌شود که دانشجویان یک طرح غربالگری آزمون متمرکز جی ار‌ ای (GRE) را گذرانده و بعد از مراجعه به دانشگاه‌ها با ارزیابی تخصصی آن‌ها را در سیستم خود پذیرش می‌کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار